- Locatie
Raadzaal
- Voorzitter
- J. Kalk
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1
Bijlagen
-
2Mededelingen voorzitter
-
3
Bijlagen
-
4
Bijlagen
-
5
Bijlagen
-
6
Voor de actuele agenda's en stukken ga naar:
https://www.regiogv.nl/vergaderingen -
7
Bijlagen
25b. Toezeggingen
Titel T19-057 Omgevingsvergunning Herenstraat/Veerstraat -
8
Voor de actuele agenda's en stukken ga naar:
https://www.regiogv.nl/vergaderingen -
9
Bijlagen
-
10
Voor de actuele agenda's en stukken ga naar:
https://www.regiogv.nl/vergaderingen -
11
Het stedenbouwkundigplan zet in op het maken van een alzijdig station, een station dat aan alle kanten aantrekkelijk is. Door het centrum bij het station te laten beginnen, wordt het centrum opgeschoven naar Oost. In de bestaande fietstunnel worden aan beide zijden de tunnelmonden verruimd, worden hellingen flauwer en wordt groen toegevoegd. Daarnaast maken rommelige achterkanten aan het spoor aan de centrumzijde plaats voor een levendig silhouet van groen en bebouwing met brede zichtlijnen vanaf Oost. De verdere verlevendiging van het Oosterspoorplein en het gebied rond het Oosterspoorplein wordt binnen het project Spoorzone uitgewerkt. Het centrum van Hilversum begint straks in Oost.
De raad wordt gevraagd het voorliggende integrale stedenbouwkundig plan vast te stellen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
II De raad adviseren
- Het integrale stedenbouwkundig plan voor het Stationsgebied vast te stellen en daarmee het volgende te realiseren:
a. Een welkom op een aantrekkelijk omsloten Stationsplein met ontmoetings- en verblijfsfunctie.
b. Twee routes voor voetgangers van het station naar Groest en Marktplein over resp. de Leeuwenstraat en de Stationsstraat.
c. Drie nieuwe bouwblokken op het Stationsplein die de nieuwe routes markeren.
d. Bouwblokken met een bouwhoogte van 3 tot 6 lagen.
e. De Schapenkamp op maaiveld waarbij de centrumring ingericht wordt als onderdeel van het centrum en de doorstroming verbetert.
f. Gelijkvloerse veilige en overzichtelijke oversteken van de centrumring voor voetgangers en fietsers.
g. Een doorgaande centrumring van zuid naar noord en een geknipte centrumring ter hoogte van het Stationsplein van noord naar zuid.
h. Een volledige herontwikkeling van de Koninginneweg aan de zijde van het spoor (tussen de Stationsstraat en de Schoolstraat), hierna “Koninginneweg Oost” genoemd..
j. De uitbreiding van de bestaande fietsparkeervoorzieningen, mogelijk middels een ondergrondse fietsenstalling aan de centrumzijde van het station. - Vanuit stedenbouwkundig en civieltechnisch oogpunt een integraal onderzoek te doen naar mogelijke verbeteringen van de verbinding tussen Hilversum Oost en het Centrum.
- De op grond van artikel 25 tweede lid Gemeentewet opgelegde geheimhouding op de stukken te bekrachtigen.
- Het integrale stedenbouwkundig plan voor het Stationsgebied vast te stellen en daarmee het volgende te realiseren:
-
11.bIngekomen brieven na raad 27 maart m.b.t. Stationsgebied
-
11.c
Bijlagen
-
12
Jaarlijks actualiseren wij de grondexploitaties en leggen deze aan u ter besluitvorming voor.
Het voorliggende raadsvoorstel betreft de actualisering 2019 van de grondexploitaties.Bijlagen
Voorgesteld besluit
De raad te adviseren:
1 De ter inzage gelegde geactualiseerde grondexploitaties 2019 vast te stellen.
2 Een bedrag van € 4.739,- te storten in de ‘Voorziening planexploitaties’ ten laste van het rekeningresultaat 2018.
3 De winstname uit grondexploitaties ten bedrage van € 3.972.497,- ten gunste te brengen van het rekeningresultaat 2018.
4 De geprognosticeerde winstname 2019 ten bedrage van € 1.493.805,- te verwerken in de programmabegroting 2019 en de geprognosticeerde winstname 2020 en 2021 te betrekken bij de opstelling van de programmabegroting 2020 en 2021.
5 De meerjarige effecten op de lasten en de baten van de actualisatie van de grondexploitaties te verwerken in de programmabegroting 2019 middels een begrotingswijziging en de meerjarenraming 2020-2023.