- Locatie
Raadzaal
- Voorzitter
- P.I. Broertjes
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1
Bijlagen
-
2
Bijlagen
-
2.a
Bijlagen
-
2.b
Bijlagen
-
3
Bijlagen
-
4
Hierbij bieden wij u de jaarstukken 2018 ter vaststelling aan. Het jaar 2018 sluiten we af met een positief resultaat van afgerond € 3,1 mln. Ten opzichte van de gewijzigde begroting hebben we een voordelig verschil van € 7,1 mln. Een deel van de afwijkingen die leiden tot dit resultaat zijn nog niet bekend bij de raad. Door middel van dit raadsvoorstel stellen wij u hiervan alsnog op de hoogte.
Dit raadsvoorstel heeft betrekking op de bepaling van het resultaat 2018. In dezelfde raadsvergadering, maar na de behandeling van dit raadsvoorstel over de resultaatbepaling, zal het raadsvoorstel over de bestemming van het resultaat 2018 aan de raad worden voorgelegd.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Kennis te nemen van de financiële afwijkingen ten opzichte van de vastgestelde begroting in tabel 2;
- De jaarstukken 2018 vast te stellen.
25a. Moties
Titel M19-085 Motie 600 bloeiende boekweitkorrels -
5
Dit raadsvoorstel heeft betrekking op de bestemming van het resultaat 2018. Eerder in deze raadsvergadering heeft u het raadsvoorstel over de bepaling van het resultaat 2018 behandeld. In dit raadsvoorstel worden voorstellen voorgelegd om het bepaalde resultaat in te zetten en daarmee te bestemmen voor concrete doelen of ten laste te brengen van de algemene reserve.
In dit raadsvoorstel treft u de volgende onderwerpen aan, die wij u ter besluitvorming voorleggen:
• De instelling en opheffing van reserves en voorzieningen;
• Resultaatsbestemming: mutaties bestemmingsreserves;
• Resultaatsbestemming: overheveling budgetten naar 2019;
• Resultaat ten laste van de Algemene reserve;
• De begrotingswijzigingen 2019 bij dit raadsvoorstel.Bijlagen
Voorgesteld besluit
- De in het raadvoorstel genoemde reserves en voorzieningen op te heffen en in te stellen conform tabel 1;
- De bestemmingsreserves van per saldo € 1.519.000 ten laste van het resultaat te muteren conform tabel 3;
- De budgetten voor een totaalbedrag van € 3.264.000 over te hevelen naar 2019 conform tabel 4;
- Het nadelige resultaat na bestemming ad € 1.733.000 ten laste te brengen van de Algemene reserve;
- De begroting 2019 conform tabel 6 te wijzigen voor:
• Herplant 35 extra bomen Ingenieursbuurt € 106.000;
• Aanleg extra parkeerplaatsen Van Riebeeckvijver € 95.000;
De extra lasten te dekken door onttrekkingen aan de reserves Herplantfonds en Mobiliteitsfonds.
-
6
Hilversum is een aanbestedingsprocedure gestart voor een Smart City Platform om te komen tot een langjarige samenwerking met marktpartijen. Voorjaar 2019 zijn de doelstellingen, uitgangspunten en rolverdeling voor deze samenwerking met drie geselecteerde consortia besproken. De raad is hierover o.a. via een BVS en wethoudersbrief geïnformeerd. Op 16 april 2019 heeft het college besloten om de marktpartijen een formele inschrijving te vragen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- De uitgangspunten vast te stellen waarbinnen de samenwerkingsovereenkomst met de beoogde Smart City samenwerkingspartner wordt uitgewerkt.
De commissie Economie & Bestuur heeft op 5 juni 2019 advies uitgebracht.
GL en HvH adviseren de raad positief
De overige fracties maken een voorbehoud. -
7
In 2015 is het instrument ‘regionale samenwerkingsagenda’ in de Gemeenschappelijke Regeling opgenomen.
De gemeenteraden stelden in het voorjaar 2016 de eerste regionale samenwerkingsagenda Gooi en Vechtstreek 2015 – 2018 vast.
In het najaar 2018 zijn de Regioambassadeurs en het Regiobestuur gestart met de voorbereidingen om te komen tot een geactualiseerde regionale samenwerkingsagenda 2019 – 2022. Deze regionale samenwerkingsagenda ligt nu ter vaststelling voor aan de raad.
Op 8 mei heeft de commissie Economie en Bestuur de RSA op eigen initiatief al in eerste aanleg besproken.
In het proces is de mogelijkheid opgenomen voor de raden om onderling amendementen af te stemmen. Dit moment vindt plaats op 13 mei.Bijlagen
Voorgesteld besluit
De Regionale Samenwerkingsagenda Gooi en Vechtstreek 2019 – 2022 vast te stellen
-
7.A
Bijlagen
-
7.B
Bijlagen
-
7.C
Bijlagen
-
7.D
Bijlagen
-
8
Bijlagen
-
9
Bijlagen
-
10
Bijlagen