Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

College van B&W

dinsdag 31 januari 2017

09:31 - 16:00
Locatie

B&W kamer

Voorzitter
P.I. Broertjes
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

    Met de kaderbrief 2018 informeert het dagelijks bestuur van de Regio Gooi en Vechtstreek het college en de gemeenteraad over de richting en uitgangspunten van de op te stellen ontwerp-begroting 2018. De Regio Gooi en Vechtstreek heeft in de kaderbrief 2018 diverse financiële uitgangspunten en enkele inhoudelijke ontwikkelingen benoemd. De kaderbrief 2018 bevat nog geen financiële uitwerking van de projecten van de Regionale SamenwerkingsAgenda (RSA). Begin 2017 wil de Regio Gooi en Vechtstreek met bestuurders en raadsleden van de gemeenten daarover in gesprek. De opbrengst daarvan zal de Regio Gooi en Vechtstreek verwerken in de ontwerp-begroting 2018.

  2. 2

    Het huidige detailhandelskader uit 2008 was verouderd en is herzien. De gemeente brengt in voorliggend ontwerp detailhandelskader ambities op het vlak van versterking van het detailhandelsaanbod tot uitdrukking. De aanwezigheid van voldoende en een divers detailhandelsaanbod is belangrijk voor de aantrekkelijkheid van Hilversum als stad en het centrum in het bijzonder. Dit detailhandelskader is mede tot stand gekomen op basis van inbreng van ondernemers vanuit het centrum en de Gijsbrecht. Het detailhandelskader kan nu ter inzage gelegd worden.

  3. 3

    Zoals opgenomen in de Planning & Control kalender wordt op 12 juli 2017 de kadernota in de Raad vastgesteld. De kadernota is een document waarin de hoofdpunten van beleid en de financiële kaders voor de komende jaren worden aangegeven. De nota gaat over de inzet van de beschikbare middelen op hoofdlijnen en dient als basis voor de opstelling van de begroting 2018. Daarnaast wordt de begroting 2017 op een aantal punten bijgesteld.


    Met dit voorstel worden de uitgangspunten vastgesteld.

  4. 4

    Het doel van het voorstel is kennis te nemen van de financiële gevolgen van de Decembercirculaire 2016 en de raad daarover te informeren.

  5. 5

    Als voorloper op de controle van de jaarrekening 2016 voert de accountant tussentijds een interimcontrole uit. In een managementletter worden de tussentijdse bevindingen daarvan gerapporteerd. Het college geeft een reactie hierop. De managementletter en de reactie van het college worden ter kennisname naar de raad gestuurd. Tevens worden deze stukken besproken in de rekeningencommissie van 9 februari a.s.