- Locatie
B&W kamer
- Voorzitter
- P.I. Broertjes
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1
Voor de ontwikkeling van Buurtschap Crailo zijn in maart 2020 door de gemeenteraden van Hilversum, Gooise Meren en Laren de stedenbouwkundige en landschappelijke uitgangspunten vastgesteld.
De volgende stap in de besluitvorming is het in procedure brengen van:
1. het ontwerpbestemmingsplan met MER;
2. het beeldkwaliteitsplan;
3. beleidsregels ‘Natuurinclusief bouwen en inrichten Buurtschap Crailo’ en ‘Mobiliteit en parkeren Buurtschap Crailo’ en
4. de besluiten hogere grenswaarden Wet geluidhinder
Doel van dit voorstel is om zienswijzen en inspraakreacties te verkrijgen op deze documenten zodat in juni 2021 het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan ter vaststelling aan de raad kunnen worden aangeboden en de colleges van Laren, Gooise Meren en Hilversum vooruitlopend daarop de beleidsregels en de besluiten hogere grenswaarden Wet geluidhinder kunnen vaststellenBijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het ontwerpbestemmingsplan Buurtschap Crailo met het daarbij opgenomen Milieueffectrapport in procedure te brengen;
2. Het Milieueffectrapport ontwikkeling Buurtschap Crailo van 01-12-2020 vast te stellen;
3. De ontwerp-beleidsregel ‘Mobiliteit en parkeren Buurtschap Crailo’ in procedure te brengen;
4. De ontwerp-beleidsregel ‘Natuurinclusief bouwen en inrichten Buurtschap Crailo’ in procedure te brengen;
5. Het ontwerp Beeldkwaliteitsplan Buurtschap Crailo in procedure te brengen;
6. Het ontwerpbesluit hogere grenswaarden Buurtschap Crailo in procedure te brengen;
7. Een openbare kennisgeving te doen van de onder 1 t/m 6 genoemde stukken, deze stukken gedurende zes weken ter visie te leggen en daarbij de gelegenheid te bieden tot het indienen van zienswijzen en inspraakreacties.
8. De raad over het bovenstaande te informeren door middel van bijgevoegde Raadsinformatiebrief.Besluit
1. Het ontwerpbestemmingsplan Buurtschap Crailo met het daarbij opgenomen Milieueffectrapport in procedure te brengen;
2. Het Milieueffectrapport ontwikkeling Buurtschap Crailo van 01-12-2020 vast te stellen;
3. De ontwerp-beleidsregel ‘Mobiliteit en parkeren Buurtschap Crailo’ in procedure te brengen;
4. De ontwerp-beleidsregel ‘Natuurinclusief bouwen en inrichten Buurtschap Crailo’ in procedure te brengen;
5. Het ontwerp Beeldkwaliteitsplan Buurtschap Crailo in procedure te brengen;
6. Het ontwerpbesluit hogere grenswaarden Buurtschap Crailo in procedure te brengen;
7. Een openbare kennisgeving te doen van de onder 1 t/m 6 genoemde stukken, deze stukken gedurende zes weken ter visie te leggen en daarbij de gelegenheid te bieden tot het indienen van zienswijzen en inspraakreacties.
8. De raad over het bovenstaande te informeren door middel van bijgevoegde Raadsinformatiebrief.Akkoord.
-
2
De algemene regels voor het indienen van en het beslissen op een subsidieaanvraag worden in één Algemene subsidieverordening 2021 opgenomen. Dit onderwerp is in twee eerdere commissievergaderingen geagendeerd geweest, maar dit heeft nog niet tot besluitvorming geleid. Daarom treft u bijgaand een voorstel met nadere informatie. Doel is te komen tot vaststelling van een nieuwe ASV en het intrekken van de Algemene subsidieverordening 2011. Het college van B&W zal de Subsidieregeling gemeente Hilversum 2017 eveneens intrekken.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. De subsidieregeling gemeente Hilversum 2017 in te trekken met ingang van de datum van inwerkingtreding van de Algemene subsidieverordening 2021.
2. De raad voor te stellen de Algemene Subsidieverordening 2021 vast te stellen.
3. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden bij de raadscommissie.Besluit
1. De subsidieregeling gemeente Hilversum 2017 in te trekken met ingang van de datum van inwerkingtreding van de Algemene subsidieverordening 2021.
2. De raad voor te stellen de Algemene Subsidieverordening 2021 vast te stellen.
3. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden bij de raadscommissie.Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
3
De werkdruk op het team Business IT ondersteuning is het afgelopen jaar zeer groot geweest en dit zal ook het komende jaar zo blijven. Naast het normale werk is er een volle projectkalender en de gevolgen van de corona-crisis hebben voor veel extra werkdruk gezorgd. Er is nu sprake geweest van coronagerelateerd ziekteverzuim van een functioneel beheerder, waardoor achterstanden in bestaande projecten zijn ontstaan en de toch al aanwezige hoge werkdruk van de collega’s a.g.v. de coronacrisis bij het team te hoog is opgelopen. Daarnaast is door het uitvallen van deze functioneel beheerder bepaalde specifieke kennis niet meer aanwezig. Om dit op te vangen en de achterstanden niet op te laten lopen, is inhuur nodig. De directie heeft inmiddels ingestemd met dit inhuurvoorstel.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Te besluiten extra inzet in te huren Functioneel Beheer als gevolg van Covid-19
Te besluiten de kosten hiervan te dekken uit de reserve Covid-19
Te besluiten de raad hierover te informeren in de volgende raadsinformatiebrief over de impact CoronaBesluit
1. Te besluiten extra inzet in te huren Functioneel Beheer als gevolg van Covid-19;
2. Te besluiten de kosten hiervan te dekken uit de reserve Covid-19;
3. Te besluiten de raad hierover te informeren in de volgende raadsinformatiebrief over de impact Corona.Akkoord.
-
4
Op 9 december heeft de fractie van D66 vragen ex artikel 41 RVO gesteld over kansengelijkheid onderwijs Hilversum.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De op 9 december ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie D66 aan het college over kansengelijkheid onderwijs Hilversum te beantwoorden middels bijgaande collegebrief.
Besluit
De op 9 december ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie D66 aan het college over kansengelijkheid onderwijs Hilversum te beantwoorden middels bijgaande collegebrief.
Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
5
De fractie Hilversum Belang heeft schriftelijke vragen art. 41 RvO gesteld over het voorbestaan van de dagbesteding voor demente ouderen in Hilversum.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De artikel 41 RvO vragen van de fractie PvdA over Dagbesteding demente ouderen beantwoorden middels bijgaande collegebrief
Besluit
De artikel 41 RvO vragen van de fractie PvdA over Dagbesteding demente ouderen beantwoorden middels bijgaande collegebrief
Akkoord met een aanpassing.
-
6
op 1 december 2020 heeft de fractie Democraten Hilversum vragen ex artikel 41 RvO aan het college gesteld over de toepassing van aardwarmte in Hilversum.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De op 1 december 2020 ontvangen vragen ex artikel 41 RvO van de fractie Democraten Hilversum aan het college over de toepassing van aardwarmte in Hilversum te beantwoorden middels bijgaande brief.
Besluit
De op 1 december 2020 ontvangen vragen ex artikel 41 RvO van de fractie Democraten Hilversum aan het college over de toepassing van aardwarmte in Hilversum te beantwoorden middels bijgaande brief.
Akkoord.
-
7
De fractie Partij van de Arbeid heeft schriftelijke vragen art. 41 RvO gesteld over het voorbestaan van de dagbesteding voor demente ouderen in Hilversum.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De artikel 41 RvO vragen van de fractie PvdA over Dagbesteding demente ouderen beantwoorden middels bijgaande collegebrief
Besluit
De artikel 41 RvO vragen van de fractie PvdA over Dagbesteding demente ouderen beantwoorden middels bijgaande collegebrief
Conform.
-
8
Voorstel voor het benoemen van een nieuwe lid, herbenoemen van drie leden en verlenging van het voorzitterschap van de Cliëntenraad Hilversum.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Mevrouw H.W. Fahner per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te benoemen als lid van de Cliëntenraad Hilversum;
2. Mevrouw A.M.T. Bakker per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te herbenoemen als lid en tevens voorzitter van de Cliëntenraad Hilversum;
3. Mevrouw B.P. Fennis per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te herbenoemen als lid van de Cliëntenraad Hilversum;
4. De heer J.B.J. Koevoet per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te herbenoemen als lid van de Cliëntenraad Hilversum.Besluit
1. Mevrouw H.W. Fahner per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te benoemen als lid van de Cliëntenraad Hilversum;
2. Mevrouw A.M.T. Bakker per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te herbenoemen als lid en tevens voorzitter van de Cliëntenraad Hilversum;
3. Mevrouw B.P. Fennis per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te herbenoemen als lid van de Cliëntenraad Hilversum;
4. De heer J.B.J. Koevoet per 1 januari 2021 voor een periode van 2 jaar te herbenoemen als lid van de Cliëntenraad Hilversum.Conform.