Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

College van B en W

dinsdag 14 september 2021

09:31 - 16:00
Locatie

Raadzaal

Voorzitter
P.I. Broertjes
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

    Natuur & Milieu, De Vogelbescherming, NL Greenlabel e.a. hebben het Manifest Bouwen voor Natuur opgesteld. Dit manifest wordt in september aan de minister van LNV overhandigd. De gemeente Hilversum is onlangs benaderd om dit manifest mede te ondertekenen.


    De inhoud van het manifest sluit aan bij het beleid voor Natuurinclusief Bouwen. Daarnaast zet het Hilversum op de kaart als gemeente met aandacht voor natuurinclusiviteit.

    Voorgesteld besluit

    Het Manifest Bouwen voor Natuur mede te ondertekenen.

    Besluit

    Het Manifest Bouwen voor Natuur mede te ondertekenen.

    Conform.

  2. 2

    Landelijk staat de versnelling van de jeugdbeschermingsketen prominent op de politieke agenda en ook in de Regio Gooi en Vechtstreek is de behoefte om het estafette-model waaruit de jeugdbeschermingsketen nu bestaat om te buigen naar team-werk. Daarom liggen nu twee pilot voorstellen voor die bijdragen aan het versnellen van het casus-onderzoek van de Raad van de Kinderbescherming en het verbeteren van de kwaliteit van de afsluiting van een jeugdbeschermingsmaatregel.

    Voorgesteld besluit

    1. Te starten met de pilot Onderzoekstafel in de periode september 2021- augustus 2022
    2. Te starten met de pilot Toetsen ter tafel in de periode september 2021- augustus 2022

    Besluit

    1. Te starten met de pilot Onderzoekstafel in de periode september 2021- augustus 2022
    2. Te starten met de pilot Toetsen ter tafel in de periode september 2021- augustus 2022

    Akkoord.

  3. 3

    De raad heeft op 7 oktober 2020 besloten de ‘gecoördineerde procedure’ van toepassing te verklaren voor de plannen tot transformatie van het kantoorgebouw op de Oude Torenstraat 1 – 3 naar woningbouw. Om de omgevingsvergunning te kunnen verlenen voor dit initiatief is het nodig het bestemmingsplan te herzien.
    In geval van coördineren worden de procedures van het herzien van het bestemmingsplan, de omgevingsvergunningaanvraag en het besluit ‘hogere grenswaarden geluid’ gecombineerd. Door de coördinatie is er sprake van één overzichtelijke procedure.


    De initiatiefnemer heeft inmiddels alle relevante stukken aangeleverd. Voorstel is te besluiten de ‘gecoördineerde procedure’ te starten door de stukken van het ontwerpbestemmingsplan ‘Binnenstad 2013 – Oude Torenstraat 1 en 3’, de omgevingsvergunningaanvraag met bijbehorend ontwerpbesluit en het ontwerpbesluit ‘hogere grenswaarden geluid’ voor een periode van 6 weken ter inzage te leggen met de mogelijkheid zienswijzen in te dienen.

    Bijlagen

    Voorgesteld besluit

    1. De ‘gecoördineerde procedure’ volgens artikel 3.30 Wet ruimtelijke ordening te starten ten behoeve van het realiseren van een appartementengebouw op de gronden ter plaatse van de Oude Torenstraat 1 – 3 te Hilversum en in dit kader het ontwerpbestemmingsplan ‘Binnenstad 2013 – Oude Torenstraat 1 en 3’, de omgevingsvergunningsaanvraag met bijbehorend ontwerpbesluit en het ontwerpbesluit ‘hogere grenswaarden geluid’ ter inzage te leggen;
    2. Geen ‘milieueffectrapportage-beoordeling’ te vragen ten behoeve van het onder punt 1 genoemde plan;
    3. De raad te informeren met bijgevoegde raadsinformatiebrief.

    Besluit

    1. De ‘gecoördineerde procedure’ volgens artikel 3.30 Wet ruimtelijke ordening te starten ten behoeve van het realiseren van een appartementengebouw op de gronden ter plaatse van de Oude Torenstraat 1 – 3 te Hilversum en in dit kader het ontwerpbestemmingsplan ‘Binnenstad 2013 – Oude Torenstraat 1 en 3’, de omgevingsvergunningsaanvraag met bijbehorend ontwerpbesluit en het ontwerpbesluit ‘hogere grenswaarden geluid’ ter inzage te leggen;
    2. Geen ‘milieueffectrapportage-beoordeling’ te vragen ten behoeve van het onder punt 1 genoemde plan;
    3. De raad te informeren met bijgevoegde raadsinformatiebrief.

    Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  4. 4

    Tot 2021 was de financiering van JeugdzorgPlus geknipt. Een deel van de kosten werd door gemeenten betaald en de huisvestingscomponent werd betaald door het Rijk. Per 2021 is deze knip opgeheven en zijn gemeenten verantwoordelijk voor de volledige financiering van JeugdzorgPlus. Gemeenten moeten een door het Rijk vastgesteld bedrag voor de huisvestingscomponent verwerken in hun tarieven. Hiervoor worden gemeenten gecompenseerd in het Gemeentefonds.

    Voorgesteld besluit

    Het tarief van JeugdzorgPlus per 1-1-2021 bij te stellen van € 409,23 naar € 453,07 per etmaal. Dit zodat de normatieve huisvestingsvergoeding onderdeel uitmaakt van het tarief voor JeugdzorgPlus.

    Besluit

    Het tarief van JeugdzorgPlus per 1-1-2021 bij te stellen van € 409,23 naar € 453,07 per etmaal. Dit zodat de normatieve huisvestingsvergoeding onderdeel uitmaakt van het tarief voor JeugdzorgPlus.

    Conform.

  5. 5

    Deze brief gaat in op twee bij het Rijk lopende trajecten rondom aardwarmte, die ook het grondgebied van onze gemeente betreffen. De gemeente is in beide trajecten niet het bevoegd gezag.
    1. De landelijke verkenning SCAN door de Rijksoverheid. Dit onderzoek verbetert het beeld van de Nederlandse ondergrond, om in kaart te brengen waar de beste kansen liggen om aardwarmte te benutten. In september voert de Rijkoverheid dit in Hilversum uit. De rol van de gemeente is om het Rijk aan te laten sluiten op de gebruikelijke wijze van communicatie richting de inwoners van Hilversum, bijvoorbeeld via de Gooi en Eembode. Er is geen gemeentelijke vergunning voor nodig.
    2. De aanvraag voor een opsporingsvergunning voor aardwarmte in de regio Gooi en Vechtstreek, ingediend door Larderel Energy B.V. bij het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. De provincie heeft in juli advies uitgebracht over deze aanvraag richting het ministerie. Een opsporingsvergunning is de eerste stap om in onze regio mogelijk aardwarmte te kunnen gaan winnen en exploiteren. De bevoegdheid voor vergunningverlening ligt bij dit ministerie. In deze procedure vraagt het ministerie de provincie om advies en de provincie betrekt de relevante gemeenten bij het opstellen.

    Voorgesteld besluit

    De raad middels bijgaande collegebrief te informeren.

    Besluit

    De raad middels bijgaande collegebrief te informeren.

    Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  6. 6

    In de bestuurlijke planning was de nota Cultuurbeleid voorzien voor de commissie september/raad oktober 2021. Voorgesteld wordt de raad te informeren over het uitstellen van behandeling van de cultuurnota. In de brief wordt een procesvoorstel gedaan.

    Voorgesteld besluit

    De raad middels bijgaande collegebrief te informeren over het uitstel van de behandeling Cultuurbeleid.

    Besluit

    De raad middels bijgaande collegebrief te informeren over het uitstel van de behandeling Cultuurbeleid.

    Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  7. 7

    Op dit moment vindt de verkenningsfase toekomstplan lokale media en journalistiek plaats. We gaan ervan uit dat het toekomstplan in het voorjaar van 2022 aan de raad wordt aangeboden.

    Voorgesteld besluit

    De raad te informeren door middel van bijgevoegde collegebrief.

    Besluit

    De raad te informeren door middel van bijgevoegde collegebrief.

    Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  8. 8

    In de gemeente Hilversum zijn twee pilots gestart gericht op het verbeteren van de naleving van de leeftijdsgrens in horecabedrijven. Één pilot is gericht op horecagelegenheden en één pilot gericht op de sportclubs. Het college wordt gevraagd om de evaluatie van de pilot in de horeca vast te stellen en de pilots in de horeca en sportclubs te verlengen.

    Voorgesteld besluit

    1. Kennis te nemen van de evaluatie inzake de pilot leeftijdscontrole horeca Hilversum 2021 (bijlage 1).
    2. De pilot leeftijdscontrole horeca te verlengen tot dat horizontaal toezicht onderdeel is van het toezichtsbeleid op grond van de Alcoholwet al dan niet binnen het regionaal Preventie- en Handhavingsplan alcohol en drugs 2021 t/m 2024.
    3. De pilot leeftijdscontrole sportclubs tot 1 september 2022 te verlengen.
    4. Kennis te nemen van het addendum (bijlage 2).
    5. Het addendum aan te gaan, te ondertekenen en voor te leggen aan de convenantpartners.
    6. De verplichtingen zoals opgenomen in de “nadere afspraken behorende bij het getekende convenant naleving leeftijdsgrens Hilversum sportclubs” te verlengen tot 1 september 2022.
    7. Kennis te nemen van de wijziging van de “nadere afspraken behorende bij het getekende convenant naleving leeftijdsgrens Hilversum sportclubs” (bijlage 3)
    8. De wijziging van de “nadere afspraken behorende bij het getekende convenant naleving leeftijdsgrens Hilversum sportclubs” aan te gaan, te ondertekenen en voor te leggen aan de deelnemende sportclubs.
    9. De raad te informeren door middel van bijgevoegde raadsinformatiebrief.

    Besluit

    1. Kennis te nemen van de evaluatie inzake de pilot leeftijdscontrole horeca Hilversum 2021 (bijlage 1).
    2. De pilot leeftijdscontrole horeca te verlengen tot dat horizontaal toezicht onderdeel is van het toezichtsbeleid op grond van de Alcoholwet al dan niet binnen het regionaal Preventie- en Handhavingsplan alcohol en drugs 2021 t/m 2024.
    3. De pilot leeftijdscontrole sportclubs tot 1 september 2022 te verlengen.
    4. Kennis te nemen van het addendum (bijlage 2).
    5. Het addendum aan te gaan, te ondertekenen en voor te leggen aan de convenantpartners.
    6. De verplichtingen zoals opgenomen in de “nadere afspraken behorende bij het getekende convenant naleving leeftijdsgrens Hilversum sportclubs” te verlengen tot 1 september 2022.
    7. Kennis te nemen van de wijziging van de “nadere afspraken behorende bij het getekende convenant naleving leeftijdsgrens Hilversum sportclubs” (bijlage 3)
    8. De wijziging van de “nadere afspraken behorende bij het getekende convenant naleving leeftijdsgrens Hilversum sportclubs” aan te gaan, te ondertekenen en voor te leggen aan de deelnemende sportclubs.
    9. De raad te informeren door middel van bijgevoegde raadsinformatiebrief.

    Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  9. 9

    Hilversum brengt in het gesprek tussen Rijk en Regio in het kader van 'Bereikbare steden'  een gebiedsplan voor het 'stadshart' Hilversum in. Het gebiedsplan onderbouwt nut en noodzaak van (financiële) condities voor binnenstedelijke ontwikkeling in en bereikbaarheid van Hilversum. Het gebiedsplan stadshart Hilversum is opgebouwd vanuit bestaande projecten in opdracht van de raad, de mobiliteitsvisie Hilversum 2040 en het Meerjarenperspectief Gebiedsontwikkelingen Hilversum 2021. Mede op basis van vergelijkbare plannen van acht andere gemeenten in de MRA wordt het gesprek tussen Rijk en regio gevoerd in het Bestuurlijk overleg MIRT van november 2021.


    Op 14 september 2021 heeft het college het gebiedsplan inhoudelijk vastgesteld. Op 21 september 2021 ligt de financiële bijlage ter besluitvorming voor.

    Voorgesteld besluit

    1. Het gebiedsplan stadshart Hilversum 2021 vast te stellen.
    2. Het gebiedsplan aan te leveren bij het coördinatieteam van Bereikbare Steden, ter agendering in de rijk-regionale overleggremia richting het BO MIRT najaar 2021 en de inhoud te benutten voor onderbouwing van eventuele toekomstige subsidie- en ondersteuningsaanvragen.

    Besluit

    1. Het gebiedsplan stadshart Hilversum 2021 vast te stellen.
    2. Het gebiedsplan aan te leveren bij het coördinatieteam van Bereikbare Steden, ter agendering in de rijk-regionale overleggremia richting het BO MIRT najaar 2021 en de inhoud te benutten voor onderbouwing van eventuele toekomstige subsidie- en ondersteuningsaanvragen.

    Gewijzigd akkoord en met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  10. 10

    In 2020 heeft Hilverzon een subsidie aanvraag ingediend van €132.200. Deze aanvraag was bedoeld voor het uitvoeren van activiteiten op het gebied van energiebewustzijn, energiebesparing en energieopwekking. Vanwege de coronapandemie en de door de rijksoverheid opgelegde maatregelen, konden een aantal activiteiten niet doorgaan. Denk bijvoorbeeld aan bijeenkomsten over energiebesparing. Hierdoor is er minder van het subsidiegeld besteed dan oorspronkelijk aangevraagd. In totaal is er €91.600 besteed aan de activiteiten van Hilverzon. Aangezien dit bedrag boven de €50.000 ligt, dient dit vastgesteld te worden door het college.

    Voorgesteld besluit

    De subsidie die Hilverzon in 2020 heeft ontvangen van € 132.200,- lager vast te stellen op €91.600,- conform bijgevoegde vaststellingsbeschikking.

    Besluit

    De subsidie die Hilverzon in 2020 heeft ontvangen van € 132.200,- lager vast te stellen op €91.600,- conform bijgevoegde vaststellingsbeschikking.

    Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  11. 11

    In de vergadering van de commissie Duurzaamheid en Bereikbaarheid van 20 november 2019 heeft de wethouder aangegeven de pilot Velbeleid te willen verbreden. De pilot vloeit voort uit het door het college vastgestelde ambitiekader Omgevingswet (oktober 2017). Voorgesteld wordt om de pilot uit te breiden met het centrumgebied: het postcodegebied 1211. In deze pilot is extra aandacht besteed aan het efficiënter inrichten van een digitaal selectieproces.
    Op basis van een inventarisatie van de boomdeskundige en de landschapsarchitect is een voorlopige bomenlijst samengesteld. Inwoners hebben deze lijst aangevuld door op een digitale kaart op het platform Open Hilversum bomen op te geven. Dit heeft geresulteerd in een beschermde bomenlijst met 189 bomen. Voor het kappen van bomen op deze lijst is een vergunning nodig; bomen die niet op de lijst staan zijn vergunningvrij. De pilot betreft particuliere bomen in het postcodegebied 1211; gemeentebomen vallen altijd onder de Algemene Plaatselijke Verordening.

    Voorgesteld besluit

    1. Het postcodegebied 1211 zoals aangeduid op de kaart (bijlage 2) aan te wijzen als pilotgebied velbeleid;
    2. De beschermde bomenlijst postcodegebied 1211 voor dat gebied vast te stellen;
    3. De pilot in werking te laten treden op 1 oktober 2021;
    4. De gemeenteraad te informeren middels de bijgevoegde raadsinformatiebrief.

    Besluit

    1. Het postcodegebied 1211 zoals aangeduid op de kaart (bijlage 2) aan te wijzen als pilotgebied velbeleid;
    2. De beschermde bomenlijst postcodegebied 1211 voor dat gebied vast te stellen;
    3. De pilot in werking te laten treden op 1 oktober 2021;
    4. De gemeenteraad te informeren middels de bijgevoegde raadsinformatiebrief.

    Conform.

  12. 12

    Het college wordt voorgesteld om amateursportverenigingen financieel tegemoet te komen voor het slechts beperkt gebruik kunnen maken van hun accommodatie in het tweede kwartaal van 2021. Door de huurlasten voor 45% kwijt te schelden worden de verenigingen (gedeeltelijk) gecompenseerd voor het wegvallen van inkomsten uit baromzet, evenementen en verhuur. De gemeente kan gebruik maken van de Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties COVID-19 regeling van het Rijk om gecompenseerd te worden voor gederfde huurinkomsten. De aanvraag is gericht op 45% van de totale huursom en daarmee dus op 100% compensatie van de kwijtgescholden huurbedragen. De verwachting is dat sprake zal zijn van volledige dekking vanuit het Rijk. Mocht het compensatiebedrag toch lager uitvallen dan wordt voorgesteld om dit verschil ten laste te laten komen van de reserve COVID-19.

    Voorgesteld besluit

    1. De huurlasten van amateursportorganisaties voor 45% kwijt te schelden voor de periode 1 april 2021 t/m 30 juni 2021. Het gaat uitsluitend om huurinkomsten van de gemeente uit pacht en verhuur van sportaccommodaties aan amateursportorganisaties.
    2. Gebruik te maken van de regeling ‘Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties COVID-19’ (TVS-Q2 2021) van het Rijk voor een tegemoetkoming van 100% in de gederfde huurinkomsten.
    3. Indien de TVS-Q2 2021 regeling de gederfde huurinkomsten van de gemeente niet volledig kan dekken, het verschil zal worden bekostigd uit de reserve COVID-19.

    Besluit

    1. De huurlasten van amateursportorganisaties voor 45% kwijt te schelden voor de periode 1 april 2021 t/m 30 juni 2021. Het gaat uitsluitend om huurinkomsten van de gemeente uit pacht en verhuur van sportaccommodaties aan amateursportorganisaties.
    2. Gebruik te maken van de regeling ‘Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties COVID-19’ (TVS-Q2 2021) van het Rijk voor een tegemoetkoming van 100% in de gederfde huurinkomsten.
    3. Indien de TVS-Q2 2021 regeling de gederfde huurinkomsten van de gemeente niet volledig kan dekken, het verschil zal worden bekostigd uit de reserve COVID-19.

    Conform.

  13. 13

    Van de zes leden van onze Commissie bezwaarschriften gaat een lid per 1 oktober a.s. met zwangerschapsverlof. Voor de tijdelijke vervanging van dit lid wordt een tijdelijk lid voorgesteld.

    Voorgesteld besluit

    1. te benoemen tot tijdelijk lid van de Commissie bezwaarschriften
    - mevrouw mr. S. Mercken, voor de periode oktober 2021 tot en met februari 2022
    2. de raad te informeren middels bijgevoegde raadsinformatiebrief

    Besluit

    1. te benoemen tot tijdelijk lid van de Commissie bezwaarschriften
    - mevrouw mr. S. Mercken, voor de periode oktober 2021 tot en met februari 2022
    2. de raad te informeren middels bijgevoegde raadsinformatiebrief

    Conform.

  14. 14

    De gebiedsontwikkelingen Crailo en Tergooi dragen bij aan de doelstellingen van het Rijk en de regio om de komende jaren woningen toe te voegen aan de woningvoorraad. De Regeling Woningbouwimpuls (WBI) biedt cofinanciering om het behalen van deze doelstellingen te versnellen.
    Aanpassing van het knooppunt Crailo is van groot belang om beide planontwikkelingen uit te kunnen voeren. Dit vraagt een veilige route voor langzaam verkeer (fietsers en voetgangers), een kwaliteitsimpuls van het busstation en een directe aansluiting op de te ontwikkelen gebieden, uitgewerkt in ‘Mobiliteitsperspectief Crailo’.
    Realisatie van dit plan vraagt een investering van € 14.925.725 . In de aanvraag van de Woningbouwimpuls mogen alleen aan het woningbouwproject toerekenbare kosten meegenomen worden. Van de investeringen in het knooppunt is 38% aan Crailo toe te rekenen en 17% aan Tergooi (= 55% in totaal). Van het daaruit volgende publieke tekort mag maximaal de helft als subsidie worden aangevraagd. Dit betekent dat tegenover de bijdrage vanuit de Woningbouwimpuls ((= € 4.150.931 in totaal) een gelijke cofinanciering door gemeenten en medeoverheden anders dan het Rijk staat. Voor het restant wordt nog dekking gezocht.

    Voorgesteld besluit

    1. Besluiten  voor een garantstelling voor een bijdrage van € 1.550.000 voor de investering in knooppunt Crailo-Tergooi (waarbij andere gemeenten in de regio Gooi en Vechtstreek en de Regio Gooi en Vechtstreek zich garant stellen voor € 2.600.391 en daarvoor ieder separaat een collegebesluit nemen), onder voorbehoud van instemming door de gemeenteraad.
    2. Kennis te nemen dat het College van Gooise Meren en Blaricum ieder het voornemen hebben een subsidieaanvraag Woningbouwimpuls in te dienen voor respectievelijk Crailo en Tergooi voor een subsidie van respectievelijk € 2.801.170 en € 1.349.761.

    Besluit

    1. Besluiten  voor een garantstelling voor een bijdrage van € 1.550.000 voor de investering in knooppunt Crailo-Tergooi (waarbij andere gemeenten in de regio Gooi en Vechtstreek en de Regio Gooi en Vechtstreek zich garant stellen voor € 2.600.391 en daarvoor ieder separaat een collegebesluit nemen), onder voorbehoud van instemming door de gemeenteraad.
    2. Kennis te nemen dat het College van Gooise Meren en Blaricum ieder het voornemen hebben een subsidieaanvraag Woningbouwimpuls in te dienen voor respectievelijk Crailo en Tergooi voor een subsidie van respectievelijk € 2.801.170 en € 1.349.761.

    Conform.

  15. 15

    Hoogvliet Beheer BV heeft eerder (medio 2018) een vooronderzoek ingediend voor verplaatsing van de supermarkt van de Admiraal de Ruyterlaan (winkelcentrum Chatham) naar de locatie van de Stam garage aan de Bosdrift. Het college heeft dit initiatief in 2019 ter advisering voorgelegd aan de raadscommissie. Het initiatief was als pilot in het kader van de Omgevingswet aangemerkt met onder andere als doel de raad vroegtijdig te betrekken zodat de initiatiefnemer eerder inzicht krijgt in de steun dan wel weerstand bij de gemeenteraad.


    Tijdens de commissiebehandeling van 13 juni 2019 was er veel kritiek op de voorgestelde plannen. Zo waren de commissieleden niet overtuigd dat verplaatsing nodig is en was er behoefte aan meer inzicht in de mogelijkheden op de bestaande locatie aan de Admiraal de Ruyterlaan. Daarnaast werd door de commissie op basis van de inbreng van de insprekers en de ingediende petitie onvoldoende draagvlak gevoeld bij de betrokken omwonenden.
    In overleg met de initiatiefnemer is toen afgesproken dat er geen officiële aanvraag ingediend zou worden en dat initiatiefnemer zich ging beraden op hetgeen dat was opgehaald tijdens de commissievergadering. Afgesproken was verder dat Hoogvliet zelf zou communiceren met belanghebbenden over het vervolg.


    In de periode tussen 13 juni 2019 en nu heeft Hoogvliet Beheer BV diverse gesprekken gevoerd met verschillende partijen en is nader onderzoek uitgevoerd naar de (on)mogelijkheden voor verbouwing en uitbreiding op de huidige locatie. Op basis van deze acties is Hoogvliet Beheer BV tot de conclusie gekomen dat verplaatsing naar de locatie aan de Bosdrift de enige overgebleven optie is. In de brief van 2 juli 2021 vraagt de initiatiefnemer aan de raadscommissie of zij in principe positief staat tegen de voorgenomen vervolgacties door de initiatiefnemer, die vooral bestaan uit participatie met verschillende belanghebbenden, met als doel om te komen tot de verhuizing van de supermarkt aar de Bosdrift.


    De brief van Hoogvliet van 2 juli 2021 staat op de lijst ingekomen stukken voor de raadsvergadering van 15 september met het voorstel om deze te laten afhandelen door het College.


    Gelet op het eerdere advies van de commissie RO en Wonen van 13 juni 2019 wordt opnieuw advies gevraagd aan de raadscommissie.

    Voorgesteld besluit

    1. Innemen van een positieve grondhouding voor de verhuizing van de Hoogvliet supermarkt (Admiraal de Ruijterlaan) naar de locatie van de Stam garage aan de Bosdrift zodat daarmee het vervolgproces in gang gezet kan worden.
    2. Het onderwerp ter advisering aan het college aan te melden voor de raadscommissie.

    Besluit

    1. Innemen van een positieve grondhouding voor de verhuizing van de Hoogvliet supermarkt (Admiraal de Ruijterlaan) naar de locatie van de Stam garage aan de Bosdrift zodat daarmee het vervolgproces in gang gezet kan worden.
    2. Het onderwerp ter advisering aan het college aan te melden voor de raadscommissie.

    Conform.