- Locatie
Digitaal via Zoom
- Voorzitter
- P.I. Broertjes
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1
De op 13 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie Hilversums Belang aan het college over 'het mes in sociale uitgaven' beantwoorden middels bijgaande brief.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De op 13 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie Hilversums Belang aan het college over 'het mes in sociale uitgaven' beantwoorden middels bijgaande brief.
Besluit
De op 13 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie Hilversums Belang aan het college over 'het mes in sociale uitgaven' beantwoorden middels bijgaande brief.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
2
De op 18 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie Hilversums Belang aan het college over het Sociaal Domein en het Sociaal Plein te beantwoorden middels bijgaande brief.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De op 18 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie Hilversums Belang aan het college over het Sociaal Domein en het Sociaal Plein te beantwoorden middels bijgaande brief.
Besluit
De op 18 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie Hilversums Belang aan het college over het Sociaal Domein en het Sociaal Plein te beantwoorden middels bijgaande brief.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
3
Naar aanleiding van het voornemen van Amaris om Gooizicht te renoveren heeft de fractie HvH art.41 vragen gesteld.
Gooizicht is een locatie voor wonen met intensieve zorg en revalidatie. Volgens de zorginstelling Amaris voldoet Gooizicht, ook na renovatie, niet meer aan de hedendaagse kwaliteitseisen voor langdurig verblijf met intensieve zorg. Gooizicht wordt na renovatie ingezet voor revalidatie. Amaris begeleidt de bewoners naar andere woon-zorg locaties in Laren of in Hilversum.Bijlagen
Voorgesteld besluit
De art. 41 vragen van de fractie HvH inzake Gooizicht Amaris Hilversum te beantwoorden met bijgaande collegebrief.
Besluit
De art. 41 vragen van de fractie HvH inzake Gooizicht Amaris Hilversum te beantwoorden met bijgaande collegebrief.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
4
Het Erasmus Studiecentrum voor Belastingen Lokale Overheden (ESBL) heeft onderzoek gedaan naar de invloed van de corona-maatregelen op de WOZ-waardering. Voor de volgende categorie objecten heeft dit (beperkte) invloed op de waardering: restaurants en cafés, concertzalen, bioscopen, uitgaansgelegenheden, sportaccommodaties, dorpshuizen, musea en theaters.
De VNG en de Waarderingskamer adviseren om de invloed op de waardering van de WOZ-waarden mee te nemen. Aan het college wordt voorgesteld om dit advies mee te nemen.
Het vastgestelde toetsingskader voor de inzet van de corona reserve is voor deze aanvraag toegepast en positief getoetst door financiële adviseurs.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het advies van de VNG, om bij de waardering van de WOZ-waarde rekening te houden met de invloed van de corona-maatregelen, over te nemen;
2. De gederfde OZB-opbrengsten van € 79.157 als gevolg van de invloed van de coronacrisis op de WOZ-waardering in 2021, indien deze niet opgevangen kan worden binnen het taakveld, te dekken uit de reserve Covid-19;
3. De raad hierover te informeren in de volgende raadsinformatiebrief over de financiële afwijkingen als gevolg van de coronacrisis.Besluit
1. Het advies van de VNG, om bij de waardering van de WOZ-waarde rekening te houden met de invloed van de corona-maatregelen, over te nemen;
2. De gederfde OZB-opbrengsten van € 79.157 als gevolg van de invloed van de coronacrisis op de WOZ-waardering in 2021, indien deze niet opgevangen kan worden binnen het taakveld, te dekken uit de reserve Covid-19;
3. De raad hierover te informeren in de volgende raadsinformatiebrief over de financiële afwijkingen als gevolg van de coronacrisis.Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
5
De gemeente Hilversum wil een lerende organisatie zijn. In dit kader bevat de bezwarenprocedure, evenals de klachtenprocedure, belangrijke informatie voor zowel het management als bestuur. De juridische rapportage bestaat op dit moment uit informatie omtrent (A) bezwaarschriften en (B) Klachten.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Kennis te nemen van de rapportage bezwaren en klachten 2020;
2. De raad middels bijgaande collegebrief te informeren over de rapportage bezwaren en klachten 2020.Besluit
1. Kennis te nemen van de rapportage bezwaren en klachten 2020;
2. De raad middels bijgaande collegebrief te informeren over de rapportage bezwaren en klachten 2020.Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
6
Middels deze collegebrief willen we u graag informeren over hoe we het traject Bereikbare Steden benutten voor een verbeterd inzicht in de door de Raad vastgestelde lopende (gebieds)ontwikkelingen. Zoals toegelicht tijdens de Beeldvormende sessie van 27 oktober 2020 over de werking van de MRA en lopende trajecten is het doel van het traject Bereikbare Steden om bestaande gebiedsplannen (‘stadsharten’) voor wonen en werken te versnellen. Dit onder meer door lobby voor noodzakelijke mobiliteitsmaatregelen. Het is een traject van 7 MRA-gemeenten, provincie Noord-Holland, MRA en Rijk. De democratische legitimatie ligt bij de gemeenteraden (gebiedsplannen) en Tweede Kamer (Rijksinvesteringen in m.n. mobiliteit).
Om geen enkel misverstand te laten bestaan: het college heeft duidelijk naar alle partners gecommuniceerd dat de deelname van Hilversum zich beperkt tot de lopende gebiedsontwikkelingen binnen de kaders die de gemeenteraad heeft gesteld. Dat zijn: het stationsgebied, het gebied 1221 en het Arenapark. Wij realiseren ons dat bij (te) snelle lezing van deze brief een associatie gemaakt kan worden met het voormalige Sleutelgebied. Wij onderstrepen dat zo’n associatie en ambitie voor het college niet aan de orde zijn.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Collegebrief ter informatie te versturen aan de gemeenteraad.
Besluit
Collegebrief ter informatie te versturen aan de gemeenteraad.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
7
In 2019 is gestart met het opzetten van Invest MRA. In de loop van 2020 is gebleken dat, mede door Corona en wensen vanuit de Provincie Noord-Holland en het Ministerie van EZK, een doorontwikkeling naar een ROM-construct wenselijk is. Als college is altijd de intentie uitgesproken om zowel tot ROM Regio Utrecht als tot Invest MRA toe te treden. Nu er bij Invest MRA sprake is van een doorontwikkeling is het goed om de gemeenteraad hiervan op de hoogte te brengen en ze mee te nemen in de beoogde doelstellingen van de nieuwe ROM MRA/NHN. Op dit moment is 1 juli voorzien als de formele oprichtingsdatum van de ROM.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Versturen collegebrief aan de gemeenteraad.
Besluit
Versturen collegebrief aan de gemeenteraad.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
8
Wethouder Voorink heeft toegezegd de raad te informeren over de stand van zaken met betrekking tot de motie Burgerparticipatie en de Omgevingswet (M18-24). Met deze collegebrief wordt deze toezegging (T20-59) afgedaan. De evaluatie van de leidraad en het voorstel zal in het tweede kwartaal 2021 via het college aan de raad worden aangeboden.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Toezegging T20-59 met bijgevoegde collegebrief af te doen.
Besluit
Toezegging T20-59 met bijgevoegde collegebrief af te doen.
Conform.
-
9
Op dit moment wordt de gemeentelijke monumentenlijst op orde gemaakt. Hilversum telt 835 monumenten op de gemeentelijke monumentenlijst. Van 10 van de 835 monumenten is het aanwijsbesluit niet meer terug te vinden. Van deze monumenten is het besluit tot aanwijzing genomen, maar het ondertekende besluit ontbreekt. Deze aanwijsbesluiten zijn mogelijk in de loop van de jaren kwijt geraakt door automatisering en het niet goed wegzetten van dossiers. Van deze monumenten is het besluit in der tijd genomen door bevoegd gezag, omdat ze staan geregistreerd in het kadaster. Zonder het aanwijzingsbesluit van bevoegd gezag kan een monument niet in het kadaster van de WKPB terecht komen; het gemeentelijke monument kan niet in het kadaster geregistreerd staan als er in de tijd geen besluitvorming heeft plaats gevonden door B en W. De gemeentelijke monumentenstatus is bij deze adressen nog steeds van kracht.
Voor de Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen (WKPB) en de aankomende Omgevingswet is het van belang dat alle gemeentelijke monumenten worden gedigitaliseerd en ingevoerd in het kadaster. De tien ontbrekende besluiten kunnen zonder besluit tot aanwijzing niet gedigitaliseerd en ingevoerd worden. Het is daarom noodzakelijk om voor deze adressen een zogenoemd reparatiebesluit te nemen, zodat ze opgenomen kunnen worden in het register van het kadaster. Dit reparatiebesluit wordt geadviseerd door de VNG, en wordt toegepast bij de Gemeente Utrechtse Heuvelrug. De VNG wijst er op geen nieuwe monumenten-aanwijzing procedure te volgen, omdat er nog steeds sprake is van rechtskracht, ook al is het brondocument niet terug te vinden.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Voor de onderstaande gemeentelijke monumenten een reparatiebesluit te nemen:
- GMH0025 Koninginneweg 13/Hoge Naarderweg 61
- GMH0051 P.J.H. Cuypersplein 5 (Heilig Hartkerk)
- GMH0053 Larenseweg 285
- GMH0738 Buisweg 9
- GMH0877 Kerklaan 9
- GMH0931 Larenseweg 34
- GMH1084 Van Strijlandstraat 6
- GMH1280 Naarderstraat 15-17
- GMH1281 Naarderstraat 19a
- GMH1471 Prins Bernhardstraat 160Besluit
Voor de onderstaande gemeentelijke monumenten een reparatiebesluit te nemen:
- GMH0025 Koninginneweg 13/Hoge Naarderweg 61
- GMH0051 P.J.H. Cuypersplein 5 (Heilig Hartkerk)
- GMH0053 Larenseweg 285
- GMH0738 Buisweg 9
- GMH0877 Kerklaan 9
- GMH0931 Larenseweg 34
- GMH1084 Van Strijlandstraat 6
- GMH1280 Naarderstraat 15-17
- GMH1281 Naarderstraat 19a
- GMH1471 Prins Bernhardstraat 160Akkoord.
-
10
In november 2020 heeft de Hilversumse Historische Kring 'Albertus Perk' per brief een aantal vragen gesteld over de invoering van de Omgevingswet. De vragen hebben betrekking op de effecten voor het cultureel erfgoed in het algemeen en de positie van de erfgoedverenigingen in het bijzonder. Met bijgaande collegebrief worden deze vragen beantwoord.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De brief van Albertus Perk met deze collegebrief te beantwoorden.
Besluit
De brief van Albertus Perk met deze collegebrief te beantwoorden.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
11
Informatie over de verkiezing voor de leden van de Tweede Kamer op 17 maart 2021 (stand van zaken).
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Bijgaande brief over de verkiezingen Tweede Kamer verzenden naar de gemeenteraad.
Besluit
Bijgaande brief over de verkiezingen Tweede Kamer verzenden naar de gemeenteraad.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
12
Voor u ligt de door u gevraagde opgavennotitie voor de woonvisie. Dit uitgebreide document geeft een goed beeld geeft van Hilversum als woonstad, nu en in de toekomst. In de notitie staan ook de opgaves benoemd zoals wij die halen uit de feiten en zoals we die hebben geïnventariseerd naar aanleiding van eerdere gesprekken in de commissie. Wij gaan ervan uit dat u met deze notitie voldoende achtergrondinformatie heeft om goede keuzes te maken in het vervolgproces van de woonvisie.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De opgavennotitie woonvisie vast te stellen en deze ter advisering aan het college aan te melden bij de raadscommissie.
Besluit
De opgavennotitie woonvisie vast te stellen en deze ter advisering aan het college aan te melden bij de raadscommissie.
Akkoord met aanpassingen, de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
13
Het algemeen bestuur van de veiligheidsregio is voornemens deel te nemen in de op te richten Werkgeversvereniging Samenwerkende Veiligheidsregio’s.
Dat is alleen mogelijk met toestemming van de deelnemende gemeenten, te geven door de colleges van B&W, maar dat laatste kan pas nadat de raden in de gelegenheid zijn gesteld hun wensen en bedenkingen kenbaar te maken.
Voorafgaand vereiste is dat de gemeenschappelijke regeling is aangepast, zodat het bestuur de bevoegdheid heeft die deelname aan te gaan. Ook daarvoor geldt de "wensen-en-bedenkingen-procedure".
De gemeenschappelijke regeling moet daarnaast ook aangepast worden naar aanleiding van de uittreding Weesp en de wijzigingswet meldkamers. Deze aanpassingen treden pas op een later tijdstip in werking.
De raad wordt voorgesteld geen wensen of bedenkingen in te brengen.Bijlagen
Voorgesteld besluit
I. Het voorgenomen besluit te nemen om de gemeenschappelijke regeling Gooi en Vechtstreek 2016 per 1 juli 2021 te wijzigen en in te stemmen met deelname aan een werkgeversvereniging door de Veiligheidsregio G&V.
II. De raad voor te stellen:
1. Geen wensen of bedenkingen in te brengen ten aanzien van het voorgenomen besluit van het college om de gemeenschappelijke regeling Gooi en Vechtstreek 2016 per 1 juli 2021 te wijzigen.
2. Geen wensen of bedenkingen in te brengen ten aanzien van het voornemen van de Veiligheidsregio G&V tot deelname aan een werkgeversvereniging.
III. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden bij de raadscommissie.Besluit
I. Het voorgenomen besluit te nemen om de gemeenschappelijke regeling Gooi en Vechtstreek 2016 per 1 juli 2021 te wijzigen en in te stemmen met deelname aan een werkgeversvereniging door de Veiligheidsregio G&V.
II. De raad voor te stellen:
1. Geen wensen of bedenkingen in te brengen ten aanzien van het voorgenomen besluit van het college om de gemeenschappelijke regeling Gooi en Vechtstreek 2016 per 1 juli 2021 te wijzigen
2. Geen wensen of bedenkingen in te brengen ten aanzien van het voornemen van de Veiligheidsregio G&V tot deelname aan een werkgeversvereniging.
III. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden bij de raadscommissie.Akkoord met een aanpassing.
-
14
Met de privacyregeling geeft de werkgever inzicht en overzicht waarvoor de werkgever persoonsgegevens verwerkt, welke persoonsgegevens de werkgever verzamelt, hoe werkgever omgaat met de persoonsgegevens, hoe lang de persoonsgegevens bewaard worden, hoe ze beveiligd zijn en wat de rechten en plichten van medewerkers zijn. Hiermee voldoet de werkgever aan de informatieplicht, zoals dat is bepaald in artikel 13 en 14 Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De privacyregeling is mede gebaseerd op het Privacy Beleid 2020-2024.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. De privacyregeling voor medewerkers van de gemeente Hilversum vast te stellen en op te nemen in het personeelshandboek van de gemeente Hilversum.
Besluit
1. De privacyregeling voor medewerkers van de gemeente Hilversum vast te stellen en op te nemen in het personeelshandboek van de gemeente Hilversum.
Akkoord.
-
15
De stichtingen Ondernemersfonds de Gijsbrecht en BIZ Vastgoed Gijsbrecht waren voornemens de draagvlakmetingen in de eerste maanden van 2021 uit te voeren. Beide stichtingen hebben de gemeente geïnformeerd de draagvlakmeting enkele maanden uit te willen stellen. Vanwege de maandenlange lockdown is het onmogelijk om bijeenkomsten te organiseren en tot representatieve draagvlakmetingen te komen. Vanuit juridisch oogpunt is er geen bezwaar om de draagvlakmetingen enige maanden uit te stellen. De gemeente heeft ook begrip voor de moeilijke omstandigheden en zal de metingen, die nu naar verwachting in april/mei zullen plaatsvinden, op dat moment graag faciliteren.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De raad informeren over uitstel van de BIZ Draagvlakmetingen middels de collegebrief in de bijlage.
Besluit
De raad informeren over uitstel van de BIZ Draagvlakmetingen middels de collegebrief in bijlage
Akkoord.
-
16
Via de septembercirculaire zijn de middelen van compensatiepakketten corona 1 en 2 ter beschikking
gesteld.
Via deze decembercirculaire wordt het 3e compensatiepakket corona ter beschikking gesteld.
Het gaat om een bedrag van € 832.000 voor 2020 een bedrag van € 2.290.000 voor 2021.
Bij het 1e en 2e compensatiepakket corona ging het met name over het afdekken van hogere lasten en verminderde baten door de Coronacrisis. Bij het 3e compensatiepakket worden nu ook extra middelen verstrekt die een extra inzet van de gemeenten en de Regio vragen zoals op het gebied van re-integratie het gemeentelijk schuldenbeleid en crisisdienstverlening.
Deze extra inzet is reeds benoemd in de coronabrief van oktober 2020 (zaaknummer 706305).
Een deel van de compensatie heeft betrekking op middelen, die wij ontvangen uit hoofde van onze regionale centrumfunctie. Deze regionale compensatie wordt doorgegeven aan de regio.
Naar aanleiding van de decembercirculaire zal er in 2020 € 412.000 en in 2021 € 1.564.000 in de reserve Covid-19 gestort worden.
Aan de regio wordt voor 2020 een bedrag van € 420.000 en voor 2021 een bedrag van € 726.000 coronacompensatie doorgegeven.Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. De financiële effecten voor de jaren 2017 t/m 2020 te verwerken in de jaarrekening 2020.
2. Bij de bestemming van het rekeningresultaat 2020 de raad voor te stellen een bedrag van € 412.000 te storten in de reserve Covid 19.
3. De financiële effecten voor het jaar 2021 te verwerken bij de 1e tussenrapportage aan de raad van 2021.
4. De financiële effecten voor de meerjarenraming 2022-2024 te verwerken bij de eerstvolgende kadernota.
5. De raad te informeren via de bijgevoegde raadsinformatiebrief.Besluit
1. De financiële effecten voor de jaren 2017 t/m 2020 te verwerken in de jaarrekening 2020.
2. Bij de bestemming van het rekeningresultaat 2020 de raad voor te stellen een bedrag van € 412.000 te storten in de reserve Covid 19.
3. De financiële effecten voor het jaar 2021 te verwerken bij de 1e tussenrapportage aan de raad van 2021.
4. De financiële effecten voor de meerjarenraming 2022-2024 te verwerken bij de eerstvolgende kadernota.
5. De raad te informeren via de bijgevoegde raadsinformatiebrief.Akkoord.
-
17
De Provincie Noord- Holland zet met het bestedingsplan OV- fonds in op het beter benutten van de ruimte rondom OV-knooppunten en de bestaande infrastructuur voor openbaar vervoer én aan het optimaliseren van de ketenreis. Aan het college wordt gevraagd om een reserveringsverzoek bij de provincie in te dienen ter hoogte van €5.000.000,- voor de ontwikkeling van het Stationsgebied. Dit vooruitlopend op de definitieve aanvraag die we voornemens zijn te doen na besluitvorming door de raad over de Uitvoeringsnota in Q3 2021. Indien de reservering voor de subsidie wordt toegekend, wordt de financiële haalbaarheid van het project versterkt en is Hilversum weer een stap dichter bij de realisatie van haar Stationsgebied en omgeving.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Een reservering van € 5.000.000,- subsidie voor het Stationsgebied Hilversum aan te vragen bij het Bestedingsplan OV fonds van de provincie Noord-Holland;
- Hiertoe een aanbiedingsbrief te versturen aan het college van Gedeputeerde Staten van de Provincie Noord-Holland;
Besluit
- Een reservering van € 5.000.000,- subsidie voor het Stationsgebied Hilversum aan te vragen bij het Bestedingsplan OV fonds van de provincie Noord-Holland;
- Hiertoe een aanbiedingsbrief te versturen aan het college van Gedeputeerde Staten van de Provincie Noord-Holland;
Akkoord.
-
18
Voor u ligt het voorstel ter vaststelling van het spoorboekje P&C 2021. Het spoorboekje P&C 2021 bevat het tijdschema voor het vaststellen van de P&C producten in 2021, te weten de jaarstukken 2020, kadernota 2021, begroting 2022 en de twee tussenrapportages. Hiermee stelt u de raad in de gelegenheid om zijn kaderstellende en controlerende rol uit te oefenen via de vaststelling van deze P&C producten.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het presidium via bijgaande brief te verzoeken de data van raadsbehandeling van de jaarstukken te verplaatsen.
Besluit
1. Het presidium via bijgaande brief te verzoeken de data van raadsbehandeling van de jaarstukken te verplaatsen.
Akkoord.
-
19
De op 7 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie HvH aan het college over beschermd wonen en dakloosheid te beantwoorden middels bijgaande brief.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De op 7 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie HvH aan het college over beschermd wonen en dakloosheid te beantwoorden middels bijgaande brief.
Besluit
De op 7 januari 2021 ontvangen vragen ex artikel 41 RVO van de fractie HvH aan het college over beschermd wonen en dakloosheid te beantwoorden middels bijgaande brief.
Conform.
-
20
In verband met de inwerkingtreding van de Tijdelijke wet Covid 19 heeft er een verbreding van de wettelijke grondslag plaatsgevonden op basis waarvan het toezicht op de Wet kinderopvang wordt uitgeoefend.
Wet kinderopvang (Wko)
De colleges van de Regiogemeenten hebben de Directeur publieke gezondheid van de GGD Gooi en Vechtstreek als toezichthouder aangewezen en hem gemachtigd andere toezichthouders aan te wijzen.
Wet publieke gezondheid (Wpg)
In de Wpg is bepaald dat onder andere artikel 1.61 van de Wko van overeenkomstige toepassing is verklaard ten aanzien van de handhaving van Hoofdstuk Va Tijdelijke bepalingen bestrijding epidemie Covid 19 en de regels die daarin zijn gesteld over kinderopvang.
Er dient een nieuw aanwijzingsbesluit te worden genomen waarin deze elementen zijn opgenomen (en wegens het in werking treden van de Wko per 1 januari 2021), waarna het eerder genomen aanwijzingsbesluit van 15 mei 2018 kan worden ingetrokken.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Het Aanwijzingsbesluit Toezichthouder kinderopvang 2021 vast te stellen en daarmee het voorgaande besluit tot aanwijzing van de toezichthouder d.d. 15 mei 2018 (kenmerk 426070) in te trekken.
Besluit
Het Aanwijzingsbesluit Toezichthouder kinderopvang 2021 vast te stellen en daarmee het voorgaande besluit tot aanwijzing van de toezichthouder d.d. 15 mei 2018 (kenmerk 426070) in te trekken.
Conform.
-
21
Ten behoeve van de financiering zijn er twee langlopende leningen aangetrokken.
De wethouder van Financiën heeft op grond van artikel 61 van het bevoegdhedenregister behorende bij het mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit van 9 juli 2019 een volmacht om de leningen te kunnen aantrekken.
Om het college en de gemeenteraad te informeren wordt e.e.a. ter kennisneming geagendeerd.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De raad middels bijgaande raadsinformatiebrief informeren over het aantrekken van twee langlopende leningen.
Besluit
De raad middels bijgaande raadsinformatiebrief informeren over het aantrekken van twee langlopende leningen.
Conform.