- Locatie
B&W kamer
- Voorzitter
- P.I. Broertjes
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1
Per 1 januari 2020 is het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 (Bbz) gewijzigd. Het Bbz is een regeling die betrekking heeft op financiële ondersteuning van ondernemers door gemeenten. Het Bbz is onderdeel van de Participatiewet. De meest in het oog springende wijziging is de vernieuwing van de financieringssystematiek. Daarnaast hebben gemeenten overeenkomstig de Participatiewet meer beleidsvrijheid gekregen. De Beleidsregels Bbz Gemeente Hilversum 2020 vullen deze ruimte in. Inhoudelijk worden echter geen bijzondere veranderingen doorgevoerd ten opzichte van de situatie van voor 1 januari 2020. Omdat Hilversum het Bbz uitvoert voor de andere gemeenten in de Regio Gooi en Vechtstreek, worden de beleidsregels binnen de Regio op elkaar afgestemd. De Adviesraad Sociaal Domein en de Cliëntenraad zijn in de gelegenheid gesteld advies uit te brengen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. de bestuurlijke reactie op de adviezen van de Adviesraad Sociaal Domein en de Cliëntenraad Hilversum vast te stellen.
2. de Beleidsregels Bbz Gemeente Hilversum 2020 vast te stellen.Besluit
1. de bestuurlijke reactie op de adviezen van de Adviesraad Sociaal Domein en de Cliëntenraad Hilversum vast te stellen.
2. de Beleidsregels Bbz Gemeente Hilversum 2020 vast te stellen.Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
2
Bij deze een gemoderniseerde regeling W&S, waar de CRG (Concern Regie Groep) om vraagt en welke als eerste opgepakt zou worden na het vaststellen van het Personeelshandboek als gevolg van de invoering WNRA (invoering privaatrechtelijke arbeidsovereenkomsten). De CRG is akkoord met voorgestelde regeling.
Belangrijke wijziging is dat er 2 regelingen in 1 zijn geschoven: de regeling benoeming gemeentesecretaris en dienstdirecteuren (van enige tijd geleden) en het proces van werven en selecteren van de rest van de ambtenaren zijn in 1 regeling gevoegd, vanuit de gedachte van het verminderen van het aantal regelingen.Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. De nieuwe regeling Werving & Selectie gemeente Hilversum vast te stellen met ingang van 1 juni 2020 en akkoord te gaan met opname in het Personeelshandboek Gemeente Hilversum.
2. Akkoord te gaan dat de regeling Procedure benoeming gemeentesecretaris en concerndirecteur is opgenomen in de nieuwe regeling Werving & Selectie.
3. Akkoord te gaan met intrekking van de huidige Richtlijnen voor de vervulling van een vacature en de huidige Procedure benoeming gemeentesecretaris en concerndirecteur,zoals opgenomen in 2.3 en 2.4. van het Personeelshandboek.Besluit
1. De nieuwe regeling Werving & Selectie gemeente Hilversum vast te stellen met ingang van 1 juni 2020 en akkoord te gaan met opname in het Personeelshandboek Gemeente Hilversum.
2. Akkoord te gaan dat de regeling Procedure benoeming gemeentesecretaris en concerndirecteur is opgenomen in de nieuwe regeling Werving & Selectie.
3. Akkoord te gaan met intrekking van de huidige Richtlijnen voor de vervulling van een vacature en de huidige Procedure benoeming gemeentesecretaris en concerndirecteur,zoals opgenomen in 2.3 en 2.4. van het Personeelshandboek.Akkoord.
-
3
Stichting Bosjes Festival heeft op 27 maart 2020 een subsidieaanvraag ingediend. Het festival ontvangt al 12 jaar subsidie en wordt gewaardeerd in de stad, door de Cultuurraad en door het college. Door de maatregelen tegen het coronavirus kon het festival niet doorgaan. De stichting vraagt het college echter om een incidentele subsidie, als bijdrage voor de structurele kosten die zij maken. Vanwege het gebrek aan inkomsten in 2020, kunnen zij deze kosten niet zelf betalen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Een incidentele subsidie à € 1.245,- te verlenen aan Stichting Bosjes Festival (zaaknummer 630872).
2. De kosten worden gedekt vanuit de daarvoor beschikbare budgetten uit de reserve Covid-19.Besluit
1. Een incidentele subsidie à € 1.245,- te verlenen aan Stichting Bosjes Festival (zaaknummer 630872).
2. De kosten worden gedekt vanuit de daarvoor beschikbare budgetten uit de reserve Covid-19.Gewijzigd akkoord.
-
4
Media Perspectives heeft in april een inhoudelijke en financiële verantwoording ingediend over 2019 en vraagt om vaststelling van de subsidie. Door omstandigheden heeft de controleverklaring (onderdeel van de subsidievoorwaarden) door de accountant veel langer geduurd dan gebruikelijk. Vandaar dat het verzoek tot vaststelling nu pas rijp is voor B&W. Het voorstel is wel in mei uitgebreid met de portefeuillehouder besproken in het PHO EZ, Media, Cultuur en Regio.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. De subsidie voor Media Perspectives 2019 ter hoogte van €300.000,- vast te stellen.
2. De beschikking ‘vaststelling subsidie’ (bijlage 3) te verzenden.Besluit
1. De subsidie voor Media Perspectives 2019 ter hoogte van €300.000,- vast te stellen;
2. De beschikking ‘vaststelling subsidie’ (bijlage 3) te verzenden.Akkoord.
-
5
De financiële problemen bij Vestia waren voor een aantal gemeenten aanleiding om het effect van de achtervang op de risicopositie van gemeenten nader te bekijken. Het blijkt dat de verdeling van de laatste 25% leidt tot een scheve verdeling van het risico tussen gemeenten. De VNG heeft in overleg met het WSW en het Rijk een voorstel gedaan om die scheefheid recht te zetten.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Instemmen met het voorstel van de VNG om de marktwaarde van het DAEB bezit als verdeelsleutel voor de obligolening (nieuw voor corporaties) te hanteren.
2.Instemmen met het voorstel van de VNG om per 1 januari 2021 de marktwaarde van het DAEB bezit als verdeelsleutel voor nieuwe leningen (inclusief herfinancieringen) toe te passen.
3. Instemmen met het voorstel van de VNG om per 1 januari 2021 de marktwaarde van het DAEB bezit als verdeelsleutel voor bestaande leningen toe te passen.Besluit
1. Instemmen met het voorstel van de VNG om de marktwaarde van het DAEB bezit als verdeelsleutel voor de obligolening (nieuw voor corporaties) te hanteren;
2.Instemmen met het voorstel van de VNG om per 1 januari 2021 de marktwaarde van het DAEB bezit als verdeelsleutel voor nieuwe leningen (inclusief herfinancieringen) toe te passen;
3. Instemmen met het voorstel van de VNG om per 1 januari 2021 de marktwaarde van het DAEB bezit als verdeelsleutel voor bestaande leningen toe te passen.Akkoord.
-
6
Op 2 oktober 2019 heeft de commissie Z&S het college geadviseerd over de uitvoeringsnotitie Buurten 3.0. Wethouder Scheepers heeft in deze vergadering toegezegd de uitvoeringsnotitie aan te passen aan de hand van de adviezen en het eindproduct toe te sturen (T19/131).
Ook heeft de wethouder toegezegd bij de commissie Z&S terug te komen met een nieuwe opzet van het digitale platform (T19/133). Het digitaal platform is één van de ambities van het speerpunt ‘Meer laagdrempelige interactie’ uit de uitvoeringsnotitie Buurten 3.0. De ambitie is om een wijkgericht, interactief platform voor bewoners, organisaties en gemeente te ontwikkelen, wat toegankelijk is en laagdrempelige communicatie mogelijk maakt.
Het voorliggende Programma van Eisen Digitaal Platform is een uitwerking van deze ambitie, waarin de wensen, eisen en randvoorwaarden beschreven staan waar het platform aan moet voldoen. Er wordt inzichtelijk gemaakt welke stappen richting een digitaal platform er op de gemeentelijke website Hilversum.nl al zijn gezet, de zgn. quick-wins, en welke quick-wins er op korte termijn nog te behalen zijn. Tevens zijn de conclusies en aanbevelingen van de pilot Locali en de uitkomsten van het onderzoek naar andere landelijke (bewoners)sites opgenomen.
In de raadsplanning 2020 staat voor de commissie Z&S in september de aangepaste uitvoeringsnotitie Buurten 3.0 geagendeerd. Hierbij zou de nieuwe opzet van het digitaal platform als bijlage toegevoegd zijn. Echter kiest het college ervoor, eerst advies te vragen aan de commissie over het digitaal platform, zodat dit advies ook meegenomen kan worden in de uitvoeringsnotitie. Daarna zal het college de aangepaste uitvoeringsnotitie Buurten 3.0 ter kennisname naar de commissie sturen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het Programma van Eisen Digitaal Platform vast te stellen
2. Het Programma van Eisen Digitaal Platform ter advisering aan het college aan te melden voor de commissie Z&SBesluit
1. Het Programma van Eisen Digitaal Platform vast te stellen;
2. Het Programma van Eisen Digitaal Platform ter advisering aan het college aan te melden voor de commissie Z&S.Akkoord.
-
7
Met deze collegebrief wordt een reactie gegeven op de voorstelde (tijdelijke) verkeersmaatregelen Corona van de Fietsersbond Hilversum.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Instemmen met verzenden van bijgevoegde collegebrief aan de Fietsersbond.
Besluit
Instemmen met verzenden van bijgevoegde collegebrief aan de Fietsersbond.
Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
8
Het oorspronkelijke voorstel verduurzaming Raadhuis gaat uit van een energie-neutraal gebouw, dat "achter de eigen meter" net zoveel duurzame energie levert als dat het zelf gebruikt. Dit werd bereikt door het toepassen van WKO met warmtepomp en de opwekking van duurzame elektra middels extern geplaatste zonnepanelen, welke rekenkundig werden toegerekend aan het Raadhuis. In de raadsvergadering van eind januari 2020 is afgesproken om het raadhuis nog niet van het aardgas af te halen en is bij amendement bepaald dat de extern geplaatste zonnepanelen als compensatie voor dit gasverbruik worden ingezet, om zodoende een bijdrage te leveren aan de Co2 neutrale bedrijfsvoering. Bovenstaand levert de volgende knelpunten op:
-Extern geplaatste zonnepanelen (niet achter de eigen meter) mogen volgens de norm NTA 8800 vanaf 1 januari 2021 niet meer worden toegerekend aan het gebouw.
-Aardgas compenseren via zonnepanelen levert geen rekenkundige verlaging van de Co2 footprint op en dus geen bijdrage aan de opgave CO2 neutrale bedrijfsvoering. Daarnaast wordt het aardgas al gecompenseerd via onze inkoop. Dit is dus feitelijk dubbel op.
Voorstel vervolgaanpak: Het raadhuis onderdeel maken van de opgave CO2 neutrale bedrijfsvoering. Een energie-neutraal gebouw is geen randvoorwaarde om een Co2 neutrale organisatie te bereiken. De benodigde elektriciteit wordt, daar waar het kan. achter de meter opgewekt, waarbij het restant momenteel al (duurzaam) wordt ingekocht. Rekenkundig is de C02 footprint daartoe 0.
Aardgas veroorzaakt nog steeds een CO2 uitstoot en welke is terug te zien in de Co2 footprint. Daarnaast kan de vraag gesteld worden of het verstandig is om nu van het gas af te gaan. Immers, de gemeentelijke warmteplannen zijn momenteel nog niet bekend, dus het risico bestaat dat er nu maatregelen worden doorgevoerd welke later als desinvestering kunnen worden bestempeld.
Het voorstel is om met elkaar het een ambitieniveau te bepalen. Voorstel is om hiertoe 3 scenario's te presenteren, (combinatie van niveau toepassen van energiebesparende maatregelen in relatie tot wel/niet van het gas af), en per scenario, de fianciele kaders, de risico's en de impact op de opgave Co2 neutrale bedrijfsvoering inzichtelijk te maken.Bijlagen
Voorgesteld besluit
De artikel 41 vragen beantwoorden via bijgaande collegebrief.
Besluit
De artikel 41 vragen beantwoorden via bijgaande collegebrief.
Akkoord.
-
9
Binnen het door het ministerie van OCW ingestelde COVID-19 noodfonds, waarmee een aanvullende ondersteuning van € 300 miljoen voor de culturele en creatieve sector beschikbaar wordt gesteld, is in totaal 48,5 miljoen euro vrijgemaakt voor het 'medefinancieren in de vitale regionale infrastructuur, met als doel het waarborgen van continuïteit, investeren in het nieuwe seizoen en stimuleren van werkgelegenheid'.
Deze steun in in principe beschikbaar voor een beperkt aantal culturele instellingen, die aanvullende ondersteuning ontvangen van gemeente en/of provincie. Het gaat daarbij om instellingen zoals (pop)podia en filmtheaters, die door de rijksfondsen zijn aangewezen als vitale regionale functie. Heugelijke nieuws is dat twee Hilversumse culturele instellingen uit onze basisinfrastructuur binnen deze categorie vallen: poppodium De Vorstin en Filmtheater Hilversum.
Beide instellingen willen deze rijkssteun aanvragen om de aanzienlijke verliezen van publieksinkomsten op te vangen, die door de COVID-19 maatregelen ontstaan. Deze steun kunnen zij verkrijgen als de gemeente een aanvullende bijdrage beschikbaar stelt ter hoogte van eenzelfde bedrag als aangevraagd bij de rijksfondsen (respectievelijk het Fonds Podiumkunsten en het Filmfonds).
In totaal gaat het om een door Hilversum te matchen bedrag van 366.000 euro, dat als volgt verdeeld is:
De Vorstin 225.000 euro
FIlmtheater Hilversum 141.000 euro
Totaal matching Hilversum 366.000 euro, te dekken vanuit de 'Reserve COVID 19' van 2,7 miljoen.Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het verlenen van de gevraagde matching aan de culturele organisaties ten behoeve van het aanvragen van aanvullende ondersteuning in het kader van COVID-19 bij de rijksfondsen:
- De Vorstin 225.000 euro
- Filmtheater Hilversum 141.000
- Totaal gemeentelijke matching 366.000
2. De kosten te dekken vanuit de 'Reserve COVID 19'
3. bijgevoegde brieven ter bevestiging van deze matching vandaag te versturen aan De Vorstin en Filmtheater Hilversum, zodat deze kan worden bijgevoegd bij hun aanvragen bij resp. het Fonds Podiumkunsten en het Filmfonds, in te dienen voor 10 juli a.s.
Besluit
1. Het verlenen van de gevraagde matching aan de culturele organisaties ten behoeve van het aanvragen van aanvullende ondersteuning in het kader van COVID-19 bij de rijksfondsen:
- De Vorstin 225.000 euro
- Filmtheater Hilversum 141.000
- Totaal gemeentelijke matching 366.000
2. De kosten te dekken vanuit de 'Reserve COVID 19'
3. bijgevoegde brieven ter bevestiging van deze matching vandaag te versturen aan De Vorstin en Filmtheater Hilversum, zodat deze kan worden bijgevoegd bij hun aanvragen bij resp. het Fonds Podiumkunsten en het Filmfonds, in te dienen voor 10 juli a.s.Akkoord.
-
10
Betreft de beantwoording van de art. 41 vragen
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Art. 41 vragen PvdA inzake de st. Vitusstraat 26 en hoek Veerstraat-Herenstraat beantwoorden via bijgaande collegebrief.
Besluit
Art. 41 vragen PvdA inzake de st. Vitusstraat 26 en hoek Veerstraat-Herenstraat beantwoorden via bijgaande collegebrief.
Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
11
Na een participatieproces en het meten van draagvlak onder de bewoners middels een enquête en het ophalen van handtekeningen wordt voorgesteld om delen van het Staatsliedenkwartier, Bloemenbuurt, Electrobuurt en Jan van der Heijdenstraat toe te voegen aan het betaald parkeren gebied. Hierbij wordt gestart met een proef van twee jaar, waarna de proef wordt geëvalueerd. Na de evaluatie wordt besloten of de gebieden definitief worden toegevoegd aan het gebied met betaald parkeren. Voor het uitbreiden van het betaald parkeren gebied, is het aanwijzingsbesluit 2020 aangepast. De aanpassingen zijn in de 1e wijziging aanwijzingsbesluit 2020 met geel gemarkeerd.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
I. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende (delen van) straten in het Schrijverskwartier:
- Hyacintenlaan tussen Bosdrift en Oude Loosdrechtseweg
- Gladiolusstraat gehele straat
- Constantiastraat gehele straat
aan te wijzen als proefgebied voor betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders categorie gebied buitenschil TH, voor een periode van twee jaar, met als startdatum 1 November 2020
II. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende (delen van) straten in het Staatsliedenkwartier:
- Bosdrift tussen Gijsbrecht van Amstelstraat en Hugo de Grootstraat
- Hugo de Grootstraat tussen Bosdrift en Jacob Catsstraat
aan te wijzen als proefgebied voor betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders tussen 09.00 en 21.00 uur in het nieuw te vormen categorie gebied buitenschil Staatsliedenkwartier (SK), voor een periode van twee jaar, met als startdatum 1 November 2020
III. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende (delen van) straten in de Electrobuurt
- Bellstraat
- Coulombstraat
- Ohmstraat
aan te wijzen als proefgebied voor betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders categorie gebied buitenschil ELB, voor een periode van twee jaar, met als startdatum 1 November 2020
Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende straatdelen van de Jan van der Heijdenstraat:
- Jan van der Heijdenstraat tussen Kometenstraat en Eemnesserweg
- Jan van der Heijdenstraat tussen Lorentzweg en Minckelerstraat
Aan te laten sluiten bij de proef betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders categorie gebied buitenschil ELB, welke per 1 juni 2019 van start is gegaan voor een periode van 1 jaar, met als startdatum 1 November 2020
IV. Het in de bijlage bijgevoegde 1e wijziging Aanwijzingsbesluit parkeren 2020 vast te stellen.
V. De in de bijlage bijgevoegde 'Nadere regels parkeervergunningen 2020’ vast te stellen.
VI. Het bedrag voor de uitbreiding van parkeerapparatuur van €100.000, zoals opgenomen in het investeringsprogramma van 2020 vrij te geven.
VII. De in de bijlage bijgevoegde raadsinformatiebrief te versturen naar de Raad.
Besluit
I. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende (delen van) straten in het Schrijverskwartier:
- Hyacintenlaan tussen Bosdrift en Oude Loosdrechtseweg
- Gladiolusstraat gehele straat
- Constantiastraat gehele straat
aan te wijzen als proefgebied voor betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders categorie gebied buitenschil TH, voor een periode van twee jaar, met als startdatum 1 November 2020
II. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende (delen van) straten in het Staatsliedenkwartier:
- Bosdrift tussen Gijsbrecht van Amstelstraat en Hugo de Grootstraat
- Hugo de Grootstraat tussen Bosdrift en Jacob Catsstraat
aan te wijzen als proefgebied voor betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders tussen 09.00 en 21.00 uur in het nieuw te vormen categorie gebied buitenschil Staatsliedenkwartier (SK), voor een periode van twee jaar, met als startdatum 1 November 2020
III. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende (delen van) straten in de Electrobuurt
- Bellstraat
- Coulombstraat
- Ohmstraat
aan te wijzen als proefgebied voor betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders categorie gebied buitenschil ELB, voor een periode van twee jaar, met als startdatum 1 November 2020
Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2020 de volgende straatdelen van de Jan van der Heijdenstraat:
- Jan van der Heijdenstraat tussen Kometenstraat en Eemnesserweg
- Jan van der Heijdenstraat tussen Lorentzweg en Minckelerstraat
Aan te laten sluiten bij de proef betaald parkeren met medegebruik door vergunninghouders categorie gebied buitenschil ELB, welke per 1 juni 2019 van start is gegaan voor een periode van 1 jaar, met als startdatum 1 November 2020
IV. Het in de bijlage bijgevoegde 1e wijziging Aanwijzingsbesluit parkeren 2020 vast te stellen.
V. De in de bijlage bijgevoegde 'Nadere regels parkeervergunningen 2020’ vast te stellen.
VI. Het bedrag voor de uitbreiding van parkeerapparatuur van €100.000, zoals opgenomen in het investeringsprogramma van 2020 vrij te geven.
VII. De in de bijlage bijgevoegde raadsinformatiebrief te versturen naar de Raad.Akkoord.
-
12
De CDA-fractie heeft vragen gesteld met betrekking tot het proces rondom de huisvesting van cliënten van zorgaanbieder Kwintes in de De Stolpe aan de Zonnelaan.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De op 15 juni 2020 ontvangen vragen ex artikel 41 RvO van de fractie CDA aan het college over De Stolpe te beantwoorden middels bijgaande brief.
Besluit
De op 15 juni 2020 ontvangen vragen ex artikel 41 RvO van de fractie CDA aan het college over De Stolpe te beantwoorden middels bijgaande brief.
Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.
-
13
Vanuit de Taskforce Anderhalve Meter is het initiatief ontstaan voor het programma Summer in the City. Onder deze noemer worden in de stad komende periode allerlei activiteiten en kleinschalige evenementen georganiseerd en onder de aandacht gebracht. Met Summer in the City wordt ontmoeting tussen Hilversummers gestimuleerd en worden ondernemers en organisaties in corona tijd ondersteund. De gemeente draagt financieel bij om dit initiatief mede mogelijk te maken en stimuleert zo het maatschappelijk en economisch klimaat in Hilversum.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Een subsidie van € 30.000,- toe te kennen voor het programma Summer in the City te dekken uit programma 1 Wonen en leven, taakveld 5.7 Openbaar groen en openlucht recreatie
2. De raad te informeren middels bijgaande Raadsinformatiebrief.Besluit
1. Een subsidie van € 30.000,- toe te kennen voor het programma Summer in the City te dekken uit programma 1 Wonen en leven, taakveld 5.7 Openbaar groen en openlucht recreatie;
2. De raad te informeren middels bijgaande Raadsinformatiebrief.Akkoord.
-
14
Op 6 mei 2020 heeft de gemeenteraad ingestemd met het voorstel tot sluiting van Kleine Spoorbomen voor gemotoriseerd verkeer. Dit heeft o.a. negatieve verkeersgevolgen voor Johannes Geradtsweg. Tijdens de behandeling van het voorstel door de gemeenteraad is hierbij een motie (20-31) unaniem aangenomen, welke o.a. luidt dat:
- elke vorm van een oplossing met de bewoners van de Johannes Geradtsweg besproken zal worden in een klankbordgroep;
- door middel van dialoog tussen inwoners en gemeente een oplossing gezocht moet worden voor de verkeershinder en leefbaarheid langs de Johannes Geradtsweg.
Op 8 juni en 15 juni jl. hebben de eerste 2 klankbordsessies met o.a. de bewoners van de Johannes Geradtsweg plaatsgevonden. Hieruit is voortgekomen dat de bewoners de samenwerking tot verbetering van de leefbaarheid in de vorm van een overeenkomst willen vastleggen. Dit vormt de eerste basis voor een consensus over de oplossingsgerichtheid.
De samenwerkingsovereenkomst voorziet in een set kaders waarlangs in dialoog met de bewoners van de Johannes Geradtsweg wordt uitgewerkt hoe de leefbaarheid (m.n. verkeersproblematiek) verbeterd kan worden.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Besluiten tot het aangaan van de bij dit voorstel gevoegde samenwerkingsovereenkomst;
2. De wethouder Verkeer machtigen de samenwerkingsovereenkomst namens de gemeente aan te gaan en te ondertekenen.Besluit
1. Besluiten tot het aangaan van de bij dit voorstel gevoegde samenwerkingsovereenkomst;
2. De wethouder Verkeer machtigen de samenwerkingsovereenkomst namens de gemeente aan te gaan en te ondertekenen.Akkoord met inachtneming van een aanpassing.
-
15
Met bijgevoegde collegebrief beantwoordt het college de (vervolg) artikel 41-vragen over nieuwe vormen van bijstand en begeleiding naar werk die de fractie Groenlinks op 23 juni 2020 heeft ingediend.
Bijgevoegde vragen zijn een vervolg op de art 41-vragen die de fractie Groenlinks op 1 mei 2020 had ingediend en die op 27 mei 2020 door het college beantwoord zijn.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
-bijgevoegde collegebrief met beantwoording art41-vragen GL van 23 juni 2020 te verzenden
Besluit
Bijgevoegde collegebrief met beantwoording art41-vragen GL van 23 juni 2020 te verzenden.
Conform.
-
16
De raad van Hilversum heeft in 2017 besloten tot een regionale aanpak van mensenhandel en heeft hier middelen voor vrijgemaakt. Naar aanleiding hiervan is vanaf 2019 de aanpak van mensenhandel regionaal opgepakt in de vorm van een pilot. Onlangs is de pilot tussentijds geëvalueerd. Op basis hiervan is in samenwerking met het Zorg en Veiligheidshuis besloten om de pilot met een jaar te verlengen en als plustaak onder te brengen bij het Zorg en Veiligheidshuis. In 2021 besluiten we over de structurele inbedding van de pilot. De raad wordt door middel van bijgaande brief geïnformeerd over de laatste stand van zaken.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Bijgaande collegebrief over de stand van zaken pilot Mensenhandel te verzenden aan de raad.
Besluit
Bijgaande collegebrief over de stand van zaken pilot Mensenhandel te verzenden aan de raad.
Conform.
-
17
Conform besluit Stuurgroep 1221 d.d. 24 juni 2020, brief is afgestemd met wethouder, AOG en communicatie.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De raad middels bijgevoegde collegebrief informeren over voortgang Groene Loper 1221.
Besluit
De raad middels bijgevoegde collegebrief informeren over voortgang Groene Loper 1221.
Conform.
-
18
Op 9 juni heeft de VVD fractie Artikel 41 vragen gesteld over de e-mailstandaard zoals in gebruik bij de gemeente Hilversum
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De vragen van de VVD beantwoorden via bijgaande collegebrief
Besluit
De vragen van de VVD beantwoorden via bijgaande collegebrief.
Conform.
-
19
Op 31 maart 2020 heeft u een gedoogbesluit genomen om zo de supermarkten in de gelegenheid te stellen ruimere laad- en lostijden te hanteren. Dit was noodzakelijk om de voedselvoorziening te garanderen. Ten tijden van dit besluit was de toekomst nog onzeker en om die reden is er geen einddatum opgenomen in het besluit. We zijn nu enige maanden verder en de bevoorradingsproblemen van de supermarkten zijn verleden tijd. Omwonenden van de supermarkten ervaren in toenemende mate overlast van de nachtelijke bevoorrading. Aangezien de nachtelijke bevoorrading niet meer noodzakelijk is om de voedselvoorziening te garanderen, ligt nu het voorstel voor om dit gedoogbesluit in te trekken en om de wettelijke bepaalde laad- en lostijden van supermarkten, na een overgangstermijn van twee weken, weer te herstellen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het gedoogbesluit van 31 maart 2020 (kenmerk 628813) inzake de verruiming van de tijden dat supermarkten bevoorraad konden worden per 15 juli 2020 in te trekken.
2. Een overgangstermijn van twee weken in te stellen zodat de supermarkten de tijd hebben om weer terug te gaan naar hun normale bevoorradingstijden.
3. De raad te informeren middels bijgevoegde briefBesluit
1. Het gedoogbesluit van 31 maart 2020 (kenmerk 628813) inzake de verruiming van de tijden dat supermarkten bevoorraad konden worden per 15 juli 2020 in te trekken;
2. Een overgangstermijn van twee weken in te stellen zodat de supermarkten de tijd hebben om weer terug te gaan naar hun normale bevoorradingstijden;
3. De raad te informeren middels bijgevoegde brief.Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.