Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

College van B&W

dinsdag 30 oktober 2018

09:01 - 16:00
Locatie

B&W kamer

Voorzitter
P.I. Broertjes
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

    De gemeente Hilversum heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Veiligheid is één van de belangrijkste levensbehoeften van onze inwoners. Volgens de Politiewet stelt de gemeenteraad minimaal eens per vier jaar de prioriteiten/doelen vast die de gemeente nastreeft op het gebied van de openbare orde en veiligheid. Het bijgevoegde integraal veiligheidsplan formaliseert dat. Het plan heeft de status van een kadernota en bevat de visie, de veiligheidsanalyse, de beleidsprioriteiten, de hoofdlijnen van de aanpak en de samenwerkingsafspraken met de partners.


    Voorgesteld wordt de volgende vijf prioriteiten vast te stellen voor de komende jaren: Jeugd en veiligheid, Drugsoverlast, Ondermijning, Personen met verward gedrag, Verkeersveiligheid. Deze prioriteiten hebben de komende periode een bijzondere status en vormen de blikvangers van het Hilversumse veiligheidsbeleid.

    Voorgesteld besluit

    1. De raad voorstellen het Integraal veiligheidsplan 2018-2022 vast te stellen met de prioriteiten Jeugd en veiligheid, Drugsoverlast, Ondermijning, Personen met verward gedrag en Verkeersveiligheid.
    2. Het onderwerp ter advisering aan de raad agenderen voor de commissie Economie & Bestuur van 21 november 2018.

    Besluit

    1. De raad voorstellen het Integraal veiligheidsplan 2018-2022 vast te stellen met de prioriteiten Jeugd en veiligheid, Drugsoverlast, Ondermijning, Personen met verward gedrag en Verkeersveiligheid.
    2. Het onderwerp ter advisering aan de raad agenderen voor de commissie Economie & Bestuur van 21 november 2018.

    Akkoord.

  2. 2

    Hierbij bieden wij u de tweede tussenrapportage aan en vragen wij u de begroting aan te passen voor de gemelde financiële gevolgen in de van mei tot en met 19 oktober 2018 verzonden raadsinformatiebrieven. Het begrotingssaldo zal daarmee komen op € 1.285.000 voordelig. In de maanden oktober, november en december worden naast de 2e tussenrapportage ook andere begrotingswijzigingen aangeboden. Indien de raad deze voorstellen conform overneemt, komt het uiteindelijke saldo uit op een nadeel van € 4,0 miljoen.

    Voorgesteld besluit

    1. De raad voor te stellen de in het voorstel opgenomen begrotingswijziging 2018 van per saldo € 4.223.000 voordelig vast te stellen.
    2. Het voorstel aan te melden voor de commissie Economie & Bestuur van 21 november 2018 ter advisering aan de raad.

    Besluit

    1. De raad voor te stellen de in het voorstel opgenomen begrotingswijziging 2018 van per saldo € 4.223.000 voordelig vast te stellen.
    2. Het voorstel aan te melden voor de commissie Economie & Bestuur van 21 november 2018 ter advisering aan de raad.

    Gewijzigd akkoord.

  3. 3

    Het college heeft op 28 november 2017 het besluit genomen om een onderzoek te laten uitvoeren door Deloitte naar de financiële positie van Hilversum ten opzicht van vergelijkbare gemeenten. De financiële positie van de gemeente Hilversum geeft over 2017 een neutraal beeld.
    De kwalificatie gunstig/neutraal/ongunstig wordt gebaseerd op de relatieve positie van de gemeente ten opzichte van het landelijk gemiddelde.

    Voorgesteld besluit

    1. Kennis te nemen van het onderzoeksrapport Financiële Positie
    2. De bestuurlijke reactie op het rapport vast te stellen
    3. De gemeenteraad en Rekenkamer via de bijgaande brief te informeren.

    Besluit

    1. Kennis te nemen van het onderzoeksrapport Financiële Positie
    2. De bestuurlijke reactie op het rapport vast te stellen
    3. De gemeenteraad en Rekenkamer via de bijgaande brief te informeren.

    Akkoord met aanpassingen; de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen te doen aanbrengen.

  4. 4

    Bewoners, ontwikkelende partijen, organisaties en gemeente werken aan een gebiedsagenda voor de Geuzenbuurt, Electrobuurt en Kleine Driftbuurt. De agenda schetst het ontwikkelperspectief voor het gebied en omvat projecten en activiteiten voor de korte en langere termijn. De gemeente voert regie op dit proces. Net als andere partijen heeft de gemeente wensen en ambities. Het college van B&W heeft op 2 oktober ingestemd met het inbrengen van wensen en ambities in de Werkplaatsen (bijeenkomsten) op 9 en 28 oktober. Op basis van de resultaten van de beide Werkplaatsen geeft het college van B&W richting voor de tweede Gebiedstafel op 6 december. De Commissie Ruimtelijke Ordening en Wonen wordt gevraagd B&W hierover te adviseren.

    Voorgesteld besluit

    1. Kennisnemen van de voortgang van de aanpak Spoorzone
    2. Instemmen met de gemeentelijke inzet in de tweede Gebiedstafel onder voorwaarde van een positief advies van de Commissie Ruimtelijke Ordening en Wonen
    3. De Commissie Ruimtelijke Ordening en Wonen in november 2018 om advies vragen over de inzet

    Besluit

    1. Kennisnemen van de voortgang van de aanpak Spoorzone
    2. Instemmen met de gemeentelijke inzet in de tweede Gebiedstafel onder voorwaarde van een positief advies van de Commissie Ruimtelijke Ordening en Wonen
    3. De Commissie Ruimtelijke Ordening en Wonen in november 2018 om advies vragen over de inzet

    Akkoord met aanpassingen; de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen te doen aanbrengen.

  5. 5

    Jaarlijks kunnen schoolbesturen, conform de Verordening voorziening huisvesting onderwijs Hilversum, een aanvraag indienen voor een voorziening in de onderwijshuisvesting. Deze aanvragen hebben betrekking op 2019.Er zijn 28 aanvragen ingediend. Daarvan worden 9 aanvragen geheel of gedeeltelijk toegewezen. Van de rest wordt voorgesteld deze af te wijzen.
    Toegewezen worden:
    -4 aanvragen voor budget eerste inrichting/ onderwijsleerpakketten

    • uitbreiding islamitische basisschool Ayoub
    • tijdelijke oplossing ruimtetekort Fabritiusschool
    • renovatie gymzaal De Dubbeldekker
    • frisse scholen aanpassing Roland Holst College
    • uitbreiding Alberdingk Thijm College, beschikbaar stellen vergoeding

    Dit plan is qua inhoud feitelijk een pas op de plaats: de uitwerking van een aantal items uit het in 2016 vastgestelde Onderwijshuisvestingsbeleidsplan 2017-2024 moet nog zijn beslag krijgen. Dit betreft in hoofdzaak:
    • Renovatie en verduurzaming van schoolgebouwen;
    • Instandhouding monumentale schoolgebouwen;
    • De verbetering van het binnenklimaat van de schoolgebouwen;
    • De verbetering van de bekostiging voor het onderhoud aan de gymnastiekzalen (PO/(V)SO).
    Over de prioriteiten mbt onderwijshuisvesting in deze raadsperiode zal nog een overleg met de raadsleden worden georganiseerd in een beeldvormende sessie die gepland staat voor 8 november a.s.
    Uiteindelijk moet dat in 2019 leiden tot een meerjarig concreet uitvoeringsplan onderwijshuisvesting, wat in overleg met de schoolbesturen vorm zal krijgen.

    Voorgesteld besluit

    1.Het Onderwijshuisvestingsprogramma 2019 vast te stellen en de voorlopige besluiten van 4 september 2018 met enkele wijzigingen definitief te maken, hetgeen inhoudt:
    a. akkoord te gaan met de lijst van gehonoreerde aanvragen om een voorziening onderwijshuisvesting, ten bedrage van € 991.000,- aan investeringen en € 192.375,- aan kosten ten laste van de exploitatiebegroting 2019 (paragraaf 7 OHP 2019)
    b. akkoord te gaan met afwijzing van de aanvragen, genoemd in het Overzicht (paragraaf 9 OHP 2019)
    c. akkoord te gaan met toevoeging van de rest van de jaarschijf 2019 aan de gesloten box Onderwijshuisvesting, ter compensatie van het verwachte negatieve saldo 2018 en aanvulling ervan voor onvoorziene uitgaven in 2019 (paragraaf 8 OHP 2019)
    2. De raad voorstellen:
    a. Kennis te nemen van het OHP 2019 en het Overzicht 2019
    b. de kredieten te voteren van in totaal € 991.000,-
    3. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden voor de commissie Samenleving van 28 november 2018.

    Besluit

    1.Het Onderwijshuisvestingsprogramma 2019 vast te stellen en de voorlopige besluiten van 4 september 2018 met enkele wijzigingen definitief te maken, hetgeen inhoudt:
    A. akkoord te gaan met de lijst van gehonoreerde aanvragen om een voorziening onderwijshuisvesting, ten bedrage van € 991.000,- aan investeringen en € 192.375,- aan kosten ten laste van de exploitatiebegroting 2019 (paragraaf 7 OHP 2019)
    B. akkoord te gaan met afwijzing van de aanvragen, genoemd in het Overzicht (paragraaf 9 OHP 2019)
    C. akkoord te gaan met toevoeging van de rest van de jaarschijf 2019 aan de gesloten box Onderwijshuisvesting, ter compensatie van het verwachte negatieve saldo 2018 en aanvulling ervan voor onvoorziene uitgaven in 2019 (paragraaf 8 OHP 2019)
    2. De raad voorstellen:
    A) Kennis te nemen van het OHP 2019 en het Overzicht 2019
    B) de kredieten te voteren van in totaal € 991.000,-
    3. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden voor de commissie Samenleving van 28 november 2018.

    Akkoord.

  6. 6

    Van oudsher voert de gemeente taken uit bij privaatrechtelijke ontruimingen. Dit gebeurt onverplicht en op basis van een onduidelijke juridische grondslag. Daarnaast is het een taak met financiële en procedurele risico’s. Het werk kan eenvoudig door de primair betrokken partijen worden uitgevoerd. Het voorstel is om deze taken te beëindigen en voortaan over te laten aan de private partijen (verhuurders/corporaties en deurwaarders.)

    Voorgesteld besluit

    1. De gemeentelijke werkzaamheden rond het sorteren, afvoeren, opslaan en vernietigen van inboedels bij privaatrechtelijke ontruimingen te beëindigen met ingang van 1 april 2019.
    2. De betrokken partijen - deurwaarders en verhuurders - hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen.
    3. De ontvangst van de melding op grond van artikel 14 gerechtsdeurwaarderswet, het adviseren van partijen en het toezicht en de handhaving op de verwijdering van inboedels van de openbare weg te beleggen bij de afdeling Publiekszaken.

    Besluit

    1. De gemeentelijke werkzaamheden rond het sorteren, afvoeren, opslaan en vernietigen van inboedels bij privaatrechtelijke ontruimingen te beëindigen met ingang van 1 april 2019.
    2. De betrokken partijen - deurwaarders en verhuurders - hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen.
    3. De ontvangst van de melding op grond van artikel 14 gerechtsdeurwaarderswet, het adviseren van partijen en het toezicht en de handhaving op de verwijdering van inboedels van de openbare weg te beleggen bij de afdeling Publiekszaken.

    Akkoord.

  7. 7

    Het voorliggende concept regionale plan Werken aan Werk voor de arbeidsmarktregio Gooi&Vechtstreek is gezamenlijk tot stand gekomen tussen gemeenten, UWV en stakeholders. In dit plan staan centraal: regionaal samenwerken aan werkgelegenheid én ruimte geven aan de lokale aanpak van werkloosheid op basis van de couleur locale. Dit plan ligt nu in concept voor. Het college vraagt de commissie Zorg en Samenleving om advies te geven over deze denkrichting in het arbeidsmarktbewerkingsplan in de commissievergadering van november aanstaande.


    Het voorstel is daarnaast om de resterende zgn. HHT (huishoudelijke hulp toelage) gelden voor het deel Hilversum in 2018 te reserveren voor het doel ‘werkgelegenheid’ tot de definitieve behandeling in de raad van het arbeidsmarktbewerkingsplan in 2019, gekoppeld aan de aanpak om 25% extra uitstroom te realiseren in Hilversum..De aanpak van de 25% extra uitstroom is in feite de uitwerking van de lokale actielijnen die mogelijk gemaakt worden in het marktbewerkingsplan.
    Door nu het open gesprek met de commissie te voeren over het plan, de middelen a 2,1 miljoen hiertoe te reserveren in een hiertoe in te richten reserve, en de begroting 2018 hierop te wijzigen, is verdere regionale en lokale bestuurlijk-politieke afstemming in 2018 en 2019 mogelijk en is de uitvoering geborgd.

    Voorgesteld besluit

    1. Kennisnemen van het concept-arbeidsmarktbewerkingsplan ‘Werken aan Werk’ en dit voorleggen aan de commissie Zorg en Samenleving om input op te halen ten behoeve van definitieve versie.
    2. De raad voor te stellen:
      a. Kennis te nemen van het concept-arbeidsmarktbewerkingsplan
      b. In te stemmen met het vormen van een nieuwe bestemmingsreserve ‘Inzet HHT middelen’, ten behoeve van maatregelen die leiden tot meer werkgelegenheid in de arbeidsmarkt.
      c. Aan de nieuwe bestemmingsreserve ‘Inzet HHT middelen’ het bedrag van
      €2.143.000 te doteren;
      d. De bijbehorende begrotingswijziging (zie paragraaf Financiën, middelen en capaciteit) vast te stellen.
    3. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden voor de commissie Zorg en Samenleving.

    Besluit

    1. Kennisnemen van het concept-arbeidsmarktbewerkingsplan ‘Werken aan Werk’ en dit voorleggen aan de commissie Zorg en Samenleving om input op te halen ten behoeve van definitieve versie.
    2. De raad voor te stellen:
      a. Kennis te nemen van het concept-arbeidsmarktbewerkingsplan
      b. In te stemmen met het vormen van een nieuwe bestemmingsreserve ‘Inzet HHT middelen’, ten behoeve van maatregelen die leiden tot meer werkgelegenheid in de arbeidsmarkt.
      c. Aan de nieuwe bestemmingsreserve ‘Inzet HHT middelen’ het bedrag van
      €2.143.000 te doteren;
      d. De bijbehorende begrotingswijziging (zie paragraaf Financiën, middelen en capaciteit) vast te stellen.
    3. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden voor de commissie Zorg en Samenleving.

    Akkoord.

  8. 8

    Het ontwerp Brandrisicoprofiel 2018 en het Dekkingsplan 3.0 zijn een herziening het brandrisicoprofiel en het dekkingsplan van respectievelijke 2012 en 2013. Het maakt onderdeel uit van het regionaal risicoprofiel en het beleidsplan van de veiligheidsregio. De actualisatie van het brandrisicoprofiel en het dekkingsplan waren noodzakelijk omdat het wettelijk verplicht gesteld is dit eens in de vier jaar te doen. Daarnaast zijn de huidige organisatorische context, landelijke ontwikkelingen, advies uit het Inspectierapport Inspectie Justitie & Veiligheid, nieuwe technieken voor bepalen brandrisicoprofiel meegenomen bij de actualisatie.
    Op hoofdlijnen gaat het ontwerp dekkingsplan uit van het behoud van een fijnmazig netwerk van brandweerposten daar dit in belangrijke mate bijdraagt aan de kwaliteit van de basisbrandweerzorg op basis van een actueel inzicht in de brandrisico’s in de veiligheidsregio. Het doel dat wordt beoogd met het brandrisicoprofiel en het dekkingsplan is dat het bestuur een besluit neemt over de wijze waarop het repressieve zorgniveau (basisbrandweerzorg), inclusief gemotiveerde afwijkingen van de wettelijke normtijden, voor de veiligheidsregio is geregeld.

    Besluit

    1. De raad voorstellen om kennis te nemen van het ontwerp Brandrisicoprofiel 2018 en het Dekkingsplan 3.0 brandweer Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek;
    2. De raad voorstellen om zijn zienswijze kenbaar te maken op het ontwerp Brandrisicoprofiel 2018 en het Dekkingsplan 3.0 brandweer veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek, conform bijgevoegde concept zienswijze.
    3. Het onderwerp ter advisering aan de raad agenderen voor de commissie Economie & Bestuur op 21 november 2018.

    Akkoord.

  9. 10

    Rijkswaterstaat heeft in 2015 de gemeente Hilversum verzocht om in het kader van het Tracébesluit A1/A27 acht besluiten te nemen. Een van deze besluiten heeft een verkeerd binnenniveau en het besluit moet op verzoek van Rijkswaterstaat aangepast worden. Het betreft een formele besluit zonder enige beleidsvrijheid.

    Voorgesteld besluit

    1. In te stemmen met het aanpassen van het besluit van 29 november 2016 (kenmerk 347234.8).
    2. Op grond van artikel 6.8 lid 4 van het Besluit geluidhinder, het Uitvoeringskader Gevelisolatie 2012, dat door Rijkswaterstaat is vastgesteld, en de genoemde uitkomst van het akoestische en bouwtechnische onderzoeken, als gevolg van het Tracébesluit A27/A1 Aansluiting Utrecht Noord – Knooppunt Eemnes – Aansluiting Bunschoten-Spakenburg, geen geluidwerende voorzieningen aan te brengen aan woning Lage Vuurscheweg 86 in Hilversum.
    3. In te stemmen met de inhoud van de conceptbrief Lage Vuurscheweg 86.

    Besluit

    1. In te stemmen met het aanpassen van het besluit van 29 november 2016 (kenmerk 347234.8).
    2. Op grond van artikel 6.8 lid 4 van het Besluit geluidhinder, het Uitvoeringskader Gevelisolatie 2012, dat door Rijkswaterstaat is vastgesteld, en de genoemde uitkomst van het akoestische en bouwtechnische onderzoeken, als gevolg van het Tracébesluit A27/A1 Aansluiting Utrecht Noord – Knooppunt Eemnes – Aansluiting Bunschoten-Spakenburg, geen geluidwerende voorzieningen aan te brengen aan woning Lage Vuurscheweg 86 in Hilversum.
    3. In te stemmen met de inhoud van de conceptbrief Lage Vuurscheweg 86.

    Conform.

  10. 11

    In dit voorstel wordt nader invulling gegeven aan het gemeentelijk Onderwijskansenbeleid, de vastgestelde Bestuursopdracht Jeugd en Gezin en de versterking van het preventieve voorveld.
    We richten ons op het verbeteren van ontwikkelingskansen van kinderen met sociaal-emotionele en/of gedragsproblematiek, door uitbreiding/vernieuwing van het preventie aanbod. Gericht op verschillende levensfasen en vragen in het leven van het jonge gezin. Daarnaast richten we ons op het bieden van laagdrempelige jeugdhulp als (tijdelijk) meer ondersteuning nodig is.

    Voorgesteld besluit

    1.In te stemmen met uitbreiding van de opdracht van Jeugd en Gezin voor uitvoering van extra preventie activiteiten voor kinderen en ouders van jonge gezinnen voor de jaren 2018 – 2020.
    2. De kosten ten laste brengen van de begrote middelen preventie peuters.

    Besluit

    1. In te stemmen met uitbreiding van de opdracht van Jeugd en Gezin voor uitvoering van extra preventie activiteiten voor kinderen en ouders van jonge gezinnen voor de jaren 2018 – 2020.
    2. De kosten ten laste brengen van de begrote middelen preventie peuters.

    Conform.

  11. 12

    Op dit moment zendt NH Gooi uit in Hilversum. Hun uitzendlicentie verloopt op 16 februari 2019. NH Gooi heeft bij het Commissariaat voor de Media een nieuwe licentie aangevraagd, maar ook Gooi TV heeft dit gedaan. Er kan echter maar één nieuwe licentie worden verstrekt. Op verzoek van het Commissariaat voor de Media (verder CvdM genoemd) heeft het college verkend of de omroepen willen fuseren. Uit gesprekken op 30 augustus en 25 oktober 2018 bleek dat zij dit niet willen, en nu vraagt het CvdM onze raad een keuze te maken tussen NH Gooi en Gooi TV.
    Daarnaast vraagt het CvdM onze raad advies m.b.t. de samenstelling van het Programmabeleid bepalend orgaan (Pbo) van de omroepen. Daarbij gaat het om de vraag of het Pbo van de omroepen representatief is voor maatschappelijke stromingen in Hilversum.

    Voorgesteld besluit

    1. Positief te adviseren aan het Commissariaat voor de Media voor wat betreft de representativiteit van het Programmabeleid bepalend orgaan van de omroep Gooi TV.
    2. Positief te adviseren aan het Commissariaat voor de Media voor wat betreft de representativiteit van het Programmabeleid bepalend orgaan van de omroep NH Gooi.
    3. Aan het Commissariaat voor de Media te adviseren de uitzendlicentie 2019-2024 te verstrekken aan de omroep NH Gooi.

    Besluit

    1. Positief te adviseren aan het Commissariaat voor de Media voor wat betreft de representativiteit van het Programmabeleid bepalend orgaan van de omroep Gooi TV.
    2. Positief te adviseren aan het Commissariaat voor de Media voor wat betreft de representativiteit van het Programmabeleid bepalend orgaan van de omroep NH Gooi.
    3. Aan het Commissariaat voor de Media te adviseren de uitzendlicentie 2019-2024 te verstrekken aan de omroep NH Gooi.

    Akkoord.

  12. 13

    Deze notitie volgt nav de motie 17/71.

    Voorgesteld besluit

    1. De notitie ‘Een soepele overgang van kind naar volwassene, van 18- naar 18+’ vast te stellen
    2. Het onderwerp ter advisering aan het college aan te melden bij de commissie Samenleving op 28 november 2018.
    3. De reactie op het advies van de Adviesraad Sociaal Domein zoals verwoord in de bijlage te versturen namens het college.
    4. Bijgaande procesbrief te versturen namens het college aan de Raad.

    Besluit

    1.De notitie ‘Een soepele overgang van kind naar volwassene, van 18- naar 18+’ vast te stellen
    2. Het onderwerp ter advisering aan het college aan te melden bij de commissie Samenleving op 28 november 2018.
    3. De reactie op het advies van de Adviesraad Sociaal Domein zoals verwoord in de bijlage te versturen namens het college.
    4. Bijgaande procesbrief te versturen namens het college aan de Raad.

    Akkoord met aanpassingen; de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen te doen aanbrengen.

  13. 14

    De gezamenlijke ambitie van de initiatiefnemer (Medianest) en de gemeente Hilversum is om Werf 35 door te ontwikkelen tot één van de broedplaatsen voor creatieve bedrijvigheid. Vanuit deze ambitie is versterking van de inmiddels ontstane community, in samenhang met direct nabijgelegen bedrijvenlocaties (Mussenstraat/Arendstraat), gewenst. Dit totale gebied zal met een doorontwikkeling van creatieve bedrijvigheid het bruisend hart worden van creatief Hilversum.


    De doorontwikkeling van de Werf35 vraagt een wijziging van het bestemmingsplan. Zowel initiatiefnemer als gemeente streven naar vaststelling van een nieuw bestemmingsplan in het tweede kwartaal van 2019. Om deze planning te halen wordt nu de uitgangspunten voor zowel de anterieure overeenkomst als het bestemmingsplan ter besluitvorming aangeboden. Deze uitgangspunten bestaan uit het BKP en de basisafspraken. De ARK heeft op 7 juli jongstleden een positief advies gegeven op dit BKP.

    Voorgesteld besluit

    1. Kennisnemen van het ARK advies inzake het beeldkwaliteitsplan (BKP) Werf 35;
    2. Instemmen met de Basisafspraken Werf 35 en BKP Werf 35 als basis voor het opstellen van een anterieure overeenkomst en het op termijn in procedure te brengen ontwerp bestemmingsplan.

    Besluit

    1. Kennisnemen van het ARK advies inzake het beeldkwaliteitsplan (BKP) Werf 35;
    2. Instemmen met de Basisafspraken Werf 35 en BKP Werf 35 als basis voor het opstellen van een anterieure overeenkomst en het op termijn in procedure te brengen ontwerp bestemmingsplan.

    Akkoord met aanpassingen; de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen te doen aanbrengen.