- Locatie
B&W kamer
- Voorzitter
- P.I. Broertjes
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1
In het mandaatbesluit is opgenomen dat het aanvragen van subsidies ten behoeve van de gemeentelijke taakuitoefening is gemachtigd aan de gemeentelijke teammanagers en dat er geen onder-machtiging (aan bv een specialistisch bureau) kan worden verleend.
Voor de aanvraag van SIM en SDE subsidies ontbreekt het binnen de gemeente aan specifieke kennis. Voorgesteld wordt om de subsidies in het kader van de SIM en SDE door een specialistisch bureau namens de gemeente aan te laten vragen en de teammanager Vastgoed en Installaties/afdelingshoofd OR de bevoegdheid te verlenen het betreffende bureau hiertoe te machtigen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Subsidie(s) voor de gemeente in het kader van de SIM en SDE in beginsel door een specialistisch bureau namens de gemeente te laten aanvragen;
- Bij aanvragen van subsidie(s) zoals bij beslispunt 1 genoemd, de Teammanager V&I/Afdelingsmanager OR de bevoegdheid te verlenen hiertoe betreffend bureau te (onder)machtigen.
Besluit
- Subsidie(s) voor de gemeente in het kader van de SIM en SDE in beginsel door een specialistisch bureau namens de gemeente te laten aanvragen;
- Bij aanvragen van subsidie(s) zoals bij beslispunt 1 genoemd, de Teammanager V&I/Afdelingsmanager OR de bevoegdheid te verlenen hiertoe betreffend bureau te (onder)machtigen.
Akkoord.
-
2
De naamgeving van openbare ruimten is in de eerste plaats bedoeld om plekken in Hilversum te kunnen aanduiden. Voor de gemeente is naamgeving van belang voor een goede dienstverlening, de openbare orde en veiligheid. Op het bedrijventerrein Kerkelanden is een tweede ontsluiting gerealiseerd. Alle wegen op het bedrijventerrein zijn voorzien van de naamgeving ‘Franciscusweg’. Voorgesteld wordt aan te sluiten op deze naamgeving en de straatnaam ‘‘Franciscusweg’ toe te kennen aan de openbare ruimte, conform de gewaarmerkte tekening.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De straatnaam ‘Franciscusweg’ toe te kennen aan de openbare ruimte, als aangegeven op de bij dit besluit behorende, en als zodanig gewaarmerkte tekening 'Naamgeving openbare ruimte Franciscusweg’ met besluitnummer : 447580.
Besluit
De straatnaam ‘Franciscusweg’ toe te kennen aan de openbare ruimte, als aangegeven op de bij dit besluit behorende, en als zodanig gewaarmerkte tekening 'Naamgeving openbare ruimte Franciscusweg’ met besluitnummer : 447580.
Conform.
-
3
Dit voorstel strekt tot uitbreiding van het betaald parkeren in de Havenstraatbuurt West met de Couperusweg naar aanleiding van een bewonersenquête.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Het aanwijzingsbesluit parkeren 2018 met bijbehorende gebiedskaarten en parkeerautomaten/ belparkeren overzichtslijst vast te stellen.
Besluit
Het aanwijzingsbesluit parkeren 2018 met bijbehorende gebiedskaarten en parkeerautomaten/ belparkeren overzichtslijst vast te stellen.
Conform.
-
4
Gelet op het rooster van aftreden heeft de heer D. Stolp aangegeven zijn lidmaatschap van de commissie Gulden Boek per 1 april 2018 te willen beëindigen. De commissie heeft gezocht naar passende vervanging en deze ook gevonden. De secretaris van de commissie draagt mevrouw W. van de Rotte voor.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- in te stemmen met het verzoek om per 1 april 2018 het lidmaatschap van de commissie voor het Gulden Boek te beëindigen voor de heer D. Stolp.
- in te stemmen met de voordracht vanuit de commissie Gulden Boek om mevrouw W. van de Rotte per 1 april 2018 te benoemen tot lid van de commissie Gulden Boek.
Besluit
- in te stemmen met het verzoek om per 1 april 2018 het lidmaatschap van de commissie voor het Gulden Boek te beëindigen voor de heer D. Stolp.
- in te stemmen met de voordracht vanuit de commissie Gulden Boek om mevrouw W. van de Rotte per 1 april 2018 te benoemen tot lid van de commissie Gulden Boek.
Conform.
-
5
Eind 2017 bleek dat met ingang van 1 januari 2018 niet voorzien was in de dekking van de huur van Wijkcentrum St. Joseph, althans een groot deel daarvan, als gevolg van het wegvallen van de rijksbijdrage aan HilverZorg die tot dat moment als hoofdhuurder fungeerde.
Versa Welzijn, de grootste gebruiker van het Wijkcentrum, heeft een voorlopige gebruiksregeling getroffen met de verhuurder, Woningstichting Het Gooi en Omstreken, en Versa Welzijn heeft een aanvullend subsidieverzoek ingediend bij de gemeente.
Aan de subsidieverlening, die uitsluitend het overbruggingsjaar 2018 betreft, zal de voorwaarde worden verbonden dat Versa Welzijn in overleg met de andere (zorg)partners tijdig een structurele oplossing moet vinden voor de huur.Bijlagen
Voorgesteld besluit
De raad informeren door middel van een raadsinformatiebrief.
Besluit
De raad informeren door middel van een raadsinformatiebrief.
Conform.
-
6
De naamgeving van openbare ruimten is in de eerste plaats bedoeld om plekken in Hilversum te kunnen aanduiden. Voor de gemeente is naamgeving van belang voor een goede dienstverlening, de openbare orde, veiligheid én voor stadsontwikkeling. Tussen de 's-Gravelandseweg en de Hoge Naarderweg worden 14 duurzame woningen gerealiseerd. Naamgeving van openbare ruimten vindt bij voorkeur plaats op basis van samenhangende naamcategorieën. De omgeving van het plangebied wordt gekenmerkt door straatnamen van (oud)burgemeesters. Voorgesteld wordt de straatnaam ‘Burgemeester Bootweg’ toe te kennen aan de openbare ruimte, conform de gewaarmerkte tekening.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De straatnaam ‘Burgemeester Bootlaan’ toe te kennen aan de openbare ruimte, als aangegeven op de bij dit besluit behorende, en als zodanig gewaarmerkte tekening 'Naamgeving openbare ruimte Burgemeester Bootlaan’ met besluitnummer : 447577.
Besluit
De straatnaam ‘Burgemeester Bootlaan’ toe te kennen aan de openbare ruimte, als aangegeven op de bij dit besluit behorende, en als zodanig gewaarmerkte tekening 'Naamgeving openbare ruimte Burgemeester Bootlaan’ met besluitnummer : 447577.
Gewijzigd akkoord.
-
7
Momenteel voert Connexxion het leerlingenvervoer voor gemeenten uit. De overeenkomst met Connexxion loopt per 1 augustus van rechtswege af. Daarom zijn wij – in regionaal verband- gestart met een inkooptraject voor de uitvoering van het leerlingenvervoer. Hierbij wordt het jeugdhulpvervoer GGZ meegenomen. Dit vervoer moet mogelijk maken dat kinderen van en naar behandellocaties worden vervoerd. Er is samen met aanbieders en inwoners gewerkt aan een aanbestedingsdocument, waarin de eisen voor het leerlingen en jeugdhulpvervoer verwerkt staan. Aspecten die de afgelopen jaren goed gingen, hebben we in het voorliggend document meer versterkt. Verbeterpunten hebben we in de nieuwe eisen opgepakt.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- Het aanbestedingsdocument Leerlingen- en Jeugdhulpvervoer 2018-2021 vast te stellen, inclusief bandbreedte tarieven (zie bijlage 1);
- Kennis te nemen van de publicatie in de aanbestedingskalender – onder voorbehoud van bestuurlijk akkoord – van het aanbestedingsdocument op 16 maart 2018 jongstleden;
- De algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek met terugwerkende kracht, per 1 januari 2018, te mandateren / volmacht te verlenen met het recht tot het verlenen van onder mandaat/ substitutie om een inkoopprocedure te starten en uit te voeren voor het leerlingen en jeugdhulpvervoer;
- De algemeen directeur van de Regio te mandateren/ volmacht te verlenen met het recht tot het verlenen van onder mandaat / substitutie om namens de gemeente uitvoering te geven aan:
a. de opdrachtverstrekking van het leerlingen en jeugdhulpvervoer aan (een) aanbieder(s).
b. de controle op rechtmatigheid van declaraties van het leerlingenvervoer.
c. de behandeling van klachten.
d. de benodigde verwerking van persoonsgegevens en de uitoefening van taken die van toepassing zijn op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming. - Volmacht te verlenen met het recht van substitutie aan de algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek om de gunning van de opdracht uit te voeren;
- Volmacht te verlenen met het recht van substitutie aan de algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek om het beheer van de overeenkomst Leerlingen- en Jeugdhulpvervoer 2018-2021 uit te voeren. Hiertoe wordt in ieder geval gerekend: ingebrekestelling, ontbinding, vorderen van nakoming, opzegging en verlenging van een overeenkomst en alle andere besluiten, die hiermee verband (kunnen) houden, met uitzondering van het voeren van een rechtsgeding.
Besluit
- Het aanbestedingsdocument Leerlingen- en Jeugdhulpvervoer 2018-2021 vast te stellen, inclusief bandbreedte tarieven (zie bijlage 1);
- Kennis te nemen van de publicatie in de aanbestedingskalender – onder voorbehoud van bestuurlijk akkoord – van het aanbestedingsdocument op 16 maart 2018 jongstleden;
- De algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek met terugwerkende kracht, per 1 januari 2018, te mandateren / volmacht te verlenen met het recht tot het verlenen van onder mandaat/ substitutie om een inkoopprocedure te starten en uit te voeren voor het leerlingen en jeugdhulpvervoer;
- De algemeen directeur van de Regio te mandateren/ volmacht te verlenen met het recht tot het verlenen van onder mandaat / substitutie om namens de gemeente uitvoering te geven aan:
a. de opdrachtverstrekking van het leerlingen en jeugdhulpvervoer aan (een) aanbieder(s).
b. de controle op rechtmatigheid van declaraties van het leerlingenvervoer.
c. de behandeling van klachten.
d. de benodigde verwerking van persoonsgegevens en de uitoefening van taken die van toepassing zijn op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming. - Volmacht te verlenen met het recht van substitutie aan de algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek om de gunning van de opdracht uit te voeren;
- Volmacht te verlenen met het recht van substitutie aan de algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek om het beheer van de overeenkomst Leerlingen- en Jeugdhulpvervoer 2018-2021 uit te voeren. Hiertoe wordt in ieder geval gerekend: ingebrekestelling, ontbinding, vorderen van nakoming, opzegging en verlenging van een overeenkomst en alle andere besluiten, die hiermee verband (kunnen) houden, met uitzondering van het voeren van een rechtsgeding.
Akkoord.