Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

College van B&W

dinsdag 4 december 2018

09:31 - 16:00
Locatie

B&W kamer

Voorzitter
P.I. Broertjes
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

    De invoering van de mogelijkheid om een bestuurlijke boete op te leggen houdt direct verband met het streven om de kwaliteit van de gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) verder te verhogen. De verwachting is dat door een gericht beleid van de gemeente met betrekking tot het opleggen van een bestuurlijke boete of het voornemen daarvan, de naleving van een aantal wettelijk verplichtingen door de burger kan worden bevorderd.

    Voorgesteld besluit

    1. Vast te stellen de beleidsregel bestuurlijke boete Wet Basisregistratie Personen (Wet BRP) Hilversum 2018
    2. Voor het opleggen van een boete ingevolge artikel 4:17 Wet BRP mandaat te verlenen aan het hoofd en de teammanagers van de afdeling Publiekszaken

    Besluit

    1. Vast te stellen de beleidsregel bestuurlijke boete Wet Basisregistratie Personen (Wet BRP) Hilversum 2018
    2. Voor het opleggen van een boete ingevolge artikel 4:17 Wet BRP mandaat te verlenen aan het hoofd en de teammanagers van de afdeling Publiekszaken

    Akkoord.

  2. 2

    Op verzoek van de BNG Bank NV wordt er een gewijzigde Financieringsovereenkomst voorgesteld.

    Voorgesteld besluit

    1. In te stemmen met de gewijzigde Financieringsovereenkomst (Krediet- en Depotarrangement) met referentie A005186-1 tussen BNG Bank N.V. en Hilversum zodat deze per 1 januari 2019 in werking kan treden.

    Besluit

    In te stemmen met de gewijzigde Financieringsovereenkomst (Krediet- en Depotarrangement) met referentie A005186-1 tussen BNG Bank N.V. en Hilversum zodat deze per 1 januari 2019 in werking kan treden.

    Akkoord.

  3. 3

    Met deze Memo grondprijzen worden de grondprijzen voor volgend jaar vastgesteld.

    Voorgesteld besluit

    De raad voor te stellen:
    I. De Memo grondprijzen 2019 vast te stellen.
    II. Het onderwerp te agenderen voor de commissie Ruimtelijke ordening en Wonen.

    Besluit

    I. De raad voor te stellen de Memo grondprijzen 2019 vast te stellen.
    II. Het onderwerp te agenderen voor de commissie Ruimtelijke ordening en Wonen.

    Akkoord.

  4. 4

    In het Onderwijshuisvestingsprogramma is op normkostenniveau een budget gereserveerd van de uitbreiding van de Praktijkschool. Het plan is in overleg met de gemeente voorbereid en voor de aanbesteding gescreend op sober en doelmatigheid van de aanbouw. Na prijsvorming blijkt dat binnen het budget van € 180.353,- het plan niet gerealiseerd kan worden. Het schoolbestuur verzoek hiervoor een extra budget van € 81.388,- beschikbaar te stellen.

    Voorgesteld besluit

    1. Op grond van het aanbestedingsresultaat een extra budget toekennen van € 81.388,- voor uitbreiding met een praktijkrestaurant van de Gooise Praktijkschool, Laapersboog 15 Hilversum.
    2. De extra investering ten laste brengen van het vastgestelde investeringsbudget onderwijs.

    Besluit

    1. Op grond van het aanbestedingsresultaat een extra budget toekennen van € 81.388,- voor uitbreiding met een praktijkrestaurant van de Gooise Praktijkschool, Laapersboog 15 Hilversum.
    2. De extra investering ten laste brengen van het vastgestelde investeringsbudget onderwijs.

    Akkoord.

  5. 5

    In Nederland hebben 81 gemeenten zich uitgesproken voor het kinderpardon. Ook in Hilversum heeft de Raad op 26 september 2018 een motie aangenomen (M18/75) die het college van B&W oproept bij de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid actief te pleiten voor een oplossing voor de groep kinderen die enerzijds geworteld is in de lokale samenleving, maar tegelijkertijd met uitzetting bedreigd wordt.

    Voorgesteld besluit

    Bijgaande brief versturen aan de staatssecretaris Harbers van Justitie en Veiligheid.

    Besluit

    Bijgaande brief versturen aan de staatssecretaris Harbers van Justitie en Veiligheid.

    Akkoord met aanpassingen; de portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen te doen aanbrengen.

  6. 6

    We werken steeds meer digitaal, maar blijven te maken hebben met documenten in papieren vorm (analoge informatie). Besluiten of overeenkomsten worden bekrachtigd met vaak handgeschreven (‘natte’) handtekening. Voor complete dossiervorming dat digitaal ontsloten kan worden, is het van belang dat digitale versie van deze papieren originelen juridisch als origineel mogen worden beschouwd. Het college, als zorgdragen van het archief, heeft in 2016 een zogeheten vervangingsbesluit genomen: een collegebesluit waarin vastgesteld is dat papieren originelen veilig vervangen kunnen worden door digitale exemplaren. Het vervangingsproces dat wordt doorlopen is beschreven in het ‘Handboek Digitale Vervanging Analoge Informatie Gemeente Hilversum’ (later te noemen: Handboek Vervanging). Het daadwerkelijk vernietigen van de papieren archiefbescheiden heeft echter nog steeds niet plaatsgevonden. De gemeente wil dit vanaf 1 december 2018 gaan toepassen voor de archiefbescheiden die vanaf die datum worden gedigitaliseerd.

    Voorgesteld besluit

    1. Het gewijzigde Handboek Vervanging Analoge Informatie Gemeente Hilversum vast te stellen.
    2. De afdelingsmanager Interne Dienstverlening gemeente Hilversum mandateren voor het goedkeuren van wijzigingen in het vervangingsproces.
    3. Het Handboek Retrospectieve Vervanging vast te stellen, en daarmee het vervangingsbesluit met betrekking tot de retrospectief gescande archieven te nemen.

    Besluit

    1. Het gewijzigde Handboek Vervanging Analoge Informatie Gemeente Hilversum vast te stellen.
    2. De afdelingsmanager Interne Dienstverlening gemeente Hilversum mandateren voor het goedkeuren van wijzigingen in het vervangingsproces.
    3. Het Handboek Retrospectieve Vervanging vast te stellen, en daarmee het vervangingsbesluit met betrekking tot de retrospectief gescande archieven te nemen.

    Akkoord.

  7. 7

    Om de energietransitie van onderop te stimuleren is, in navolging van vorig jaar, de Hilversum100 challenge uitgeschreven. Door een professionele jury zijn de 36 project ideeën beoordeeld en zijn er negen prijswinnaars bekend gemaakt. Dit prijzengeld wordt gezien als subsidie. De Subsidieregeling Gemeente Hilversum 2017 is hierop van toepassing. Omdat de subsidieregeling vooralsnog niet voorziet in het verlenen van subsidie in het kader van de Hilversum100 is artikel 14, ‘Bijzondere gevallen’, van de Subsidieregeling van toepassing.

    Voorgesteld besluit

    1. het prijzengeld voor de Hilversum100 Challenge 2018 als subsidie op grond van artikel 14 van de Subsidieregeling Gemeente Hilversum 2017 te verlenen en vast te stellen.
    2. de portefeuillehouder Duurzaamheid te mandateren om de individuele beschikkingen te ondertekenen.

    Besluit

    1. het prijzengeld voor de Hilversum100 Challenge 2018 als subsidie op grond van artikel 14 van de Subsidieregeling Gemeente Hilversum 2017 te verlenen en vast te stellen.
    2. de portefeuillehouder Duurzaamheid te mandateren om de individuele beschikkingen te ondertekenen.

    Conform.

  8. 8

    Met het project ‘Fietsparkeren Centrum’ willen wij een toekomstbestendige oplossing voor fietsparkeren realiseren, die bijdraagt aan een gastvrij en aantrekkelijk centrum. Een belangrijke wens daarbij is het realiseren van een inpandige fietsenstalling. Na besluitvorming over de gewenste locatie is de huurovereenkomst uitgewerkt. Met dit voorstel vragen wij het college om akkoord te gaan met deze huurovereenkomst, hiermee verschaft het college duidelijkheid voor zowel de gemeente als de verhuurder over de beschikbaarheid van de gewenste locatie.

    Voorgesteld besluit

    1. Akkoord te gaan met de Huurovereenkomst Zeedijk 33A, ter realisatie van een inpandige fietsenstalling.
    2. De kosten voor huur, services, onderhoud en exploitatie te dekken vanuit het budget fietsparkeren, waarvoor structureel €375.000,- is opgenomen in de begroting.
    3. De gemeenteraad te informeren door middel van de bijgevoegde Raadsinformatiebrief.

    Besluit

    1. Akkoord te gaan met de Huurovereenkomst Zeedijk 33A, ter realisatie van een inpandige fietsenstalling.
    2. De kosten voor huur, services, onderhoud en exploitatie te dekken vanuit het budget fietsparkeren, waarvoor structureel €375.000,- is opgenomen in de begroting.
    3. De gemeenteraad te informeren door middel van de bijgevoegde Raadsinformatiebrief.

    Akkoord.