Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

College van B en W

dinsdag 29 november 2022

09:31 - 16:00
Locatie

B en W kamer

Voorzitter
G.M. van den Top
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

    Elk jaar houden we een Inwonersenquête: de Hilversum Monitor. De resultaten die voortvloeien uit deze inwoners enquête helpt de gemeente Hilversum om een nog beter beeld te krijgen van hetgeen er leeft onder de bevolking van de stad en worden gebruikt bij op te stellen beleidsontwikkelingen, die in relatie staan tot het coalitieakkoord. Voor resultaten die opvielen en vervolgacties verwijzen we u naar de Collegebrief. De overige bevinden kunt u terugvinden in bijlage 1 en een volledig overzicht van alle bevindingen kunt u inzien in de eindrapportage Hilversum Monitor 2021 (bijlage 2).

    Besluit

    De gemeenteraad middels bijgaande collegebrief te informeren over de resultaten van de Monitor Hilversum 2021.

    Akkoord.

  2. 2

    Met het project herontwikkeling Circusterrein wordt – conform het raadsbesluit d.d. 15 september 2021 en het coalitieakkoord – opdracht gegeven om zo spoedig en zoveel mogelijk ruimte vrij te spelen op het Circusterrein voor tijdelijke en flexibele woonconcepten.


    Voor de herontwikkeling van het Circusterrein is in alle gevallen een verplaatsing/verwijdering van het merendeel van de huidige (tijdelijke) functies van het Circusterrein naar alternatieve locaties noodzakelijk. Totdat een definitief plan voor het Circusterrein is ontwikkeld, wordt de vrij te spelen ruimte ingezet voor tijdelijke en/of flexibele woonconcepten om de woningnood onder bijv. jongeren en specifieke doelgroepen tegen te gaan. Vanwege de complexiteit en veelheid aan functies die momenteel gehuisvest worden op het Circusterrein is gekozen voor een gefaseerde strategie. De grond wordt in fases vrijgespeeld voor herontwikkeling, waardoor zodra er ruimte ontstaat een flexwoonconcept kan worden gerealiseerd. Met het verwijderen van bestaande activiteiten van het Circusterrein en een (gedeeltelijke) grondsanering bereiden we het Circusterrein dus voor op een nieuwe en permanente invulling op langere termijn. Het maken van plannen voor een definitieve invulling valt buiten de scope van dit project.

    Voorgesteld besluit

    Besluit

    1. Vaststellen van de projectopdracht (bijlage 1) voor de herontwikkeling van het Circusterrein;
    2. Opdracht geven tot uitvoering van de projectopdracht (bijlage 1) voor de herontwikkeling van het Circusterrein binnen de parameters zoals opgenomen in de projectopdracht;
    3. Wethouder Walters aan te wijzen als uitvoerend projectwethouder voor de uitvoering van de projectopdracht ‘Herontwikkeling Circusterrein’;
    4. De onderzoekskosten van de voorliggende projectopdracht te dekken uit de hiervoor in 2022, 2023 en 2024 op taakveld 8.2 in Programma 5 beschikbare budgetten, waarbij voor de budgetten in 2023 en 2024 bij de Voorjaarsnota 2023 zal worden voorgesteld deze op een andere wijze over deze twee jaren te verdelen;
    5. De bijgevoegde raadsinformatiebrief (bijlage 3) vaststellen en verzenden aan de raad.

    Akkoord met aanpassingen. De portefeuillehouder wordt gemachtigd de aanpassingen aan te brengen.

  3. 3

    Voorliggende nota richt zich op de visie hoe gemeente Hilversum wil acteren en samenwerken met partners rondom vraagstukken die op de gemeente afkomen. De gemeente Hilversum kent een grote hoeveelheid en diversiteit aan samenwerkingsverbanden, formeel en informeel en is steeds vaker onderdeel van netwerken, gericht op het aanpakken van complexe beleidsvraagstukken, op het uitwisselen van kennis, uitbesteden van diensten en taken, samenwerking lokaal en op (boven) regionaal niveau, met ketenpartners, gemeenten, maatschappelijke organisaties, overheidsinstellingen, inwoners et cetera.
    Er wordt van gemeenten verwacht dat zij zich opstellen en profileren als volwaardige partner naar andere overheden, instellingen, organisaties en naar inwoners toe. We zien dan ook vaak de ontwikkeling, dat om de meer complexe problemen effectief en efficiënt aan te kunnen pakken, gemeenten veel met anderen partners samenwerken. Hier hoort een duidelijke governance bij over rollen, taken en verantwoordelijkheden bij samenwerking en deelname in verbonden partijen, samenwerking- en subsidierelaties.


    Het doel van dit visiedocument is het vastleggen van algemene en specifieke uitgangspunten voor samenwerking. In dit visiedocument zetten we uiteen hoe we als gemeente met samenwerking om willen gaan en staan we daarnaast stil bij de vraag hoe we als gemeente meer ‘in control’ kunnen komen richting samenwerkingsverbanden. Onderdeel van de visie op samenwerking is een afwegingskader, waaraan getoetst wordt of nieuwe samenwerkingsverbanden wenselijk zijn en in welke vorm dat zou moeten gebeuren. Met de afspraken die we maken in dit visiedocument denken we het inzicht in samenwerking voor alle betrokkenen te kunnen vergroten. Het geeft de gemeenteraad de mogelijkheid om aan haar kaderstellende en controlerende rol invulling te geven.

    Besluit

    De naar aanleiding van de commissiebehandeling gewijzigde visie op samenwerking en governance (commissie EB d.d. 1 september 2022) aan te melden voor behandeling in de raad van 1 februari 2023.

    Gewijzigd besluit en met aanpassingen. De wethouder wordt gemachtigd om de aanpassingen te doen aanbrengen.

  4. 4

    Periodiek verzamelt team J.I.S. de wijzigingsvoorstellen met betrekking tot de APV die vanuit de organisatie worden aangedragen. Door het centraal verzamelen van alle wijzigingen, blijft er overzicht bestaan op de APV, wordt versnippering beperkt en kan de juridische kwaliteit van de APV bewaakt worden. Ook wordt door deze werkwijze bewerkstelligd dat er altijd een geconsolideerde versie van de APV aanwezig is.
    De betreffende teams zijn verantwoordelijk voor het aanleveren van de wijzigingen bij team J.I.S. Deze teams zijn ook verantwoordelijk voor de inhoud en de actualiteit en zorgen zelf dat de verantwoordelijke portefeuillehouder wordt betrokken bij wijzigingen. De burgemeester is (coördinerend) portefeuillehouder voor de APV.


    Er is een separaat raadsvoorstel over het nieuwe sekswerkbeleid waarin tevens een wijziging van de APV wordt voorgesteld. Vanwege de samenhang zijn deze zaken gecombineerd en wordt een en ander in dezelfde raadsvergadering geagendeerd.

    Besluit

    I. De raad voor te stellen om:
    1. De Algemene plaatselijke verordening Hilversum 2010 te wijzigen conform bijgaand raadsbesluit.
    II. Het voorstel ter advisering aan de raad aan te melden voor behandeling in de commissie economie en bestuur.

    Akkoord.

  5. 5

    Versa Welzijn voert een groot deel van de welzijnsactiviteiten in Hilversum uit en is daarmee veruit de grootste subsidieontvanger die bijdraagt aan de uitvoering van de welzijnsdoelstellingen uit de programmabegroting. Er bestaat een jarenlange subsidierelatie. De gemeente en Versa zijn frequent met elkaar in gesprek om te bepalen hoe de inzet het beste kan plaatsvinden. Dat gebeurt zowel op wijkniveau als rond de inhoudelijke thema’s als vrijwilligerswerk en buurtbemiddeling. Dit voorstel is bedoeld om een besluit te nemen over de subsidieverlening 2023. Het voorstel is om Versa voor 2023 een subsidie te verlenen ter hoogte van € 4.980.000,- waarvan € 4.778.000,- begrotingssubsidie en € 202.000,- incidenteel.

    Besluit

    1. Versa een begrotingssubsidie te verlenen van € 4.778.000,- voor 2023 aan Versa volgens bijgevoegde beschikking (bijlage 2);
    2. Versa incidentele subsidies te verlenen van € 202.000,- voor 2023 aan Versa volgens bijgevoegde beschikking (bijlage 3).

    Akkoord met aanpassingen.

  6. 6

    MEE, Heelo, Vluchtelingenwerk, stichting Present en HilverZorg hebben (onafhankelijk van elkaar) subsidie aangevraagd voor 2023. Door deze subsidie te verlenen stellen we hen in staat om hun ondersteuning ook in 2023 te continueren. Dit voorstel is gericht op het verlenen van deze subsidies. De subsidieverlening aan Versa wordt apart geagendeerd.

    Besluit

    1. MEE Utrecht Gooi en Vecht voor 2023 een subsidie van € 569.150,- te verlenen conform bijgevoegde beschikking;
    2. Heelo voor 2023 een subsidie van € 227.852,- te verlenen conform bijgevoegde beschikking;
    3. Vluchtelingenwerk voor 2023 een subsidie van € 241.961,- te verlenen conform bijgevoegde beschikkingen;
    4. Present Hilversum voor 2023 een subsidie van € 40.000,- te verlenen conform bijgevoegde beschikking;
    5. HilverZorg voor 2023 tot 1 juli een subsidie van € 43.750,- te verlenen voor ontmoeten in de wijk conform bijgevoegde beschikking.

    Akkoord met aanpassingen.

  7. 7

    De media industrie is goed voor meer dan 25% van de directe werkgelegenheid In Hilversum en is drager van het profiel van Hilversum Mediastad. Een gezonde en toekomstbestendige media industrie is van levensbelang voor Hilversum in termen van werkgelegenheid, voorzieningen, het aantrekken van (nieuw) talent en kennisinstellingen. Deze media industrie is volop in beweging en digitaliseert in hoog tempo.  Dat biedt veel nieuwe kansen. Tegelijkertijd wordt de macht van de buitenlandse tech platforms steeds groter in termen van afromen van verdienvermogen, inbreuken op data privacy en onafhankelijke nieuwsvoorziening. Eind 2022 hebben de gezamenlijke publieke en private media partijen een innovatie agenda opgesteld als antwoord op deze uitdagingen. De agenda wordt nu onder regie van Media Perspectives verder uitgewerkt. Deze ontwikkelingen lopen parallel met de transformatie van het Media Park naar een Media Campus, een omgeving die aantrekkelijk is om te werken, waar ruimte is voor innovatie en kennisinstellingen meer zichtbaar zijn om zo nieuw (jong) talent te binden. Hiervoor wordt in 2023 een nieuwe campusorganisatie opgezet. De inzet van Media Perspectives (in nauwe samenwerking met andere organisaties en de gemeente) is verwoord in het activiteitenplan 2023 (Bijlage 1). Op een totale begroting van €944.000,- wordt een gemeentelijke bijdrage van €250.000,- (26%) gevraagd.

    Besluit

    1. In 2023 subsidie te verlenen, conform bijgevoegde verleningsbeschikking, aan Media Perspectives ter grootte van €250.000 ter cofinanciering van de activiteiten beschreven in het jaarplan 2023.
    2. Deze subsidie te dekken uit het budget voor het programma Economie, taakveld 3.1 Economische ontwikkelingen van programma 3 Werken.

    Conform.

  8. 8

    Voor het perceel Laan van Einde Gooi 4 is een aanvraag omgevingsvergunning ontvangen voor het wijzigen van het gebruik van de agrarische bedrijfswoning naar een plattelandswoning.
    Voor deze aanvraag is een uitgebreide voorbereidingsprocedure benodigd als bedoeld in artikel 2.12, lid 1, sub a, onder 3 Wabo. Dit betekent dat het besluit voorzien moet zijn van een goede ruimtelijke onderbouwing. De raad dient hiervoor een ‘verklaring van geen bedenkingen’ (VVGB) af te geven. Het plan is voorzien van een goede ruimtelijke onderbouwing. Met dit raadsvoorstel wordt uw raad gevraagd de VVGB af te geven.

    Besluit

    I. De raad voor te stellen:
    1. Een ontwerp-‘verklaring van geen bedenkingen’ af te geven voor het wijzigen van de bedrijfswoning in een plattelandswoning aan de Laan van Einde Gooi 4 te Hilversum;
    2. Te verklaren dat deze ontwerpverklaring ‘definitief’ wordt, indien geen zienswijzen tegen het plan worden ingediend;
    3. Teen exploitatieplan vast te stellen, aangezien de gemeentelijke kosten op een andere wijze zijn gewaarborgd.
    II. Het onderwerp ter advisering aan de raad aan te melden voor de commissie Ruimtelijke Ordening.
    III. Bijgevoegde planschadeovereenkomst Omgevingsvergunning Laan van Einde Gooi 4 aan te gaan.

    Conform.

  9. 9

    Regio Gooi en Vechtstreek en de deelnemende gemeenten geven gezamenlijk uitvoering aan de inkoop en het beheer van individuele maatwerkvoorzieningen in het sociaal domein. Het controle- en verantwoordingsprotocol bevat de opdracht aan de Regio Gooi en Vechtstreek hoe invulling te geven aan de financiële verantwoording met betrekking tot maatwerkvoorzieningen sociaal domein 2022 en de controle daarop door de externe accountant van de Regio. De colleges van de deelnemende gemeenten en het dagelijks bestuur van de Regio Gooi en Vechtstreek stellen het controle- en verantwoordingsprotocol Regio Gooi en Vechtstreek 2022 eenduidig vast. Bijgaand voorstel voorziet hierin.

    Besluit

    Het Controle- en verantwoordingsprotocol Sociaal Domein 2022 ten behoeve van de Regio Gooi en Vechtstreek vast te stellen.

    Akkoord.

  10. 10

    Naar aanleiding van een handtekeningenactie uit het Schilderskwartier, de Vogelbuurt en de Elektrobuurt is een participatietraject gestart en een officiële enquête uitgevoerd om het draagvlak onder bewoners  van de genoemde wijken te meten. Uit  de enquête is gebleken dat in een aantal straten en straatdelen aan de voorwaarden voor het invoeren van een proef betaald parkeren is voldaan.  Op 1 juni 2019 is deze proef gestart. Inmiddels is de proef door middel van een bewonersenquete geëvalueerd. In deze evaluatie is de proef geslaagd bevonden. Voorstel: Op 1 januari  2023 is in het Schilderskwartier, de Elektrobuurt en de Vogelbuurt betaald parkeren in combinatie met vergunninghoudersparkeren permanent van kracht.

    Besluit

    1. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2019 de parkeerproef met betaald- en vergunningparkeren in de volgende (delen van) straten in het Schilderskwartier:
    - Eikbosserweg tussen Zeshoven en Frans Halslaan
    - Silenestraat tussen Neuweg en Eikbosserweg
    in het categoriegebied Buitenschil BKN per 1 januari 2023 om te zetten in een definitieve situatie.
    2. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2019 de parkeerproef met betaald- en vergunningparkeren in de volgende (delen van) straten in het Schilderskwartier:
    - Wernerlaan tussen Koningstraat en Julianalaan in het categoriegebied Schil per 1 januari 2023 om te zetten in een definitieve situatie.
    3. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2019 de parkeerproef met betaald- en vergunningparkeren in de volgende (delen van) straten in de Vogelbuurt:
    - Ehrlichstraat
    - Jac. P. Thijsseplein, noord-, west- en zuidzijde
    - Jac. P. Thijsseplein, oostzijde
    - Kievitstraat tussen Jac. P. Thijsseplein en de IJvogelstraat
    - Leeuwerikstraat, tussen Jac. P. Thijsseplein en de Vinkenstraat
    - Minckelersstraat zuidzijde, tussen Pelikaanstraat en Jan van der Heidenstraat,
    - Pelikaanstraat
    - IJsvogelstraat
    - Zilvermeeuwstraat
    - Flamingohof
    - Ibishof
    - Paradijsvogelhof
    - Veenshof
    in het categoriegebied Buitenschil Oost per 1 januari 2023 om te zetten in een definitieve situatie.
    4. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2019 de parkeerproef met betaald- en vergunningparkeren in de volgende (delen van) straten in de Elektrobuurt:
    - Jan van der Heidenstraat, oneven nummers oostzijde, tussen Eemnesserweg en Lorentzweg
    - Jan van de Heijdenstraat, even nummers westzijde, tussen Eemnesserweg en Lorentzweg
    - Jan van der Heijdenstraat tussen Kometenstraat en Eemnesserweg
    - Jan van der Heidenstraat tussen Lorentzweg en Minckelerstraat
    - Bellstraat
    - Coulombstraat
    - Ohmstraat
    in het categoriegebied Buitenschil Elektrobuurt per 1 januari 2023 om te zetten in een definitieve situatie.
    5. De raad te informeren middels bijgaande raadsinformatiebrief.

    Conform.

  11. 11

    Albertus Perk heeft op 14 februari jl. een brief gestuurd aan het college over de monumenten aan de Korte Noorderweg 42-42a. Dit in het kader van de planontwikkeling Korte Noorderweg. Voorgesteld wordt deze brief te beantwoorden middels bijgaande collegebrief.

    Besluit

    De brief van Albertus Perk inzake Korte Noorderweg 42-44, te beantwoorden middels bijgaande collegebrief.

    Akkoord met een aanpassing.

  12. 12

    Op 14 november is de Regiodeal Gezonde mensen in een Groene en Gezonde Leefomgeving ingediend. Afgesproken is de raden en Staten te informeren. Bijgaand een collegebrief met toelichting op het proces en ingediende voorstel. Inhoud is afgestemd met wethouders van Voorden en Heller.

    Besluit

    De raad middels bijgaande collegebrief te informeren aangaande het proces en ingediend voorstel in relatie tot de Regiodeal Gezonde mensen in een Groene en Gezonde Leefomgeving.

    Conform.

  13. 13

    Voor haar activiteiten in 2023 vraagt Stichting Maatjesproject Gooi en Vechtstreek (verder Maatjesproject) in totaal € 252.000,- subsidie aan voor de volgende projecten:
    - Regulier (€ 192.000);
    - Teens on a Mission (€ 30.000);
    - VoorleesExpress (€ 30.000).


    De doelstellingen van bovenstaande projecten passen binnen de ambities beschreven voor de begroting 2023 voor Verbindende en Ondersteunde Stad en Kansrijke Stad. De aangevraagde subsidiebedragen zijn te dekken vanuit de budgetten binnen de begroting 2023.


    Op grond van de bijzondere bepalingen over subsidiebesluiten in de Algemene wet bestuursrecht, artikel 4:23, lid 3 onder c wordt het college verzocht de subsidie te verlenen.

    Besluit

    1. Aan Stichting Maatjesproject Gooi en Vechtstreek conform bijgevoegde verleningsbeschikking een subsidie te verlenen van € 252.000,- voor de uitvoering van de volgende projecten:
    - Regulier voor een bedrag van € 192.000,-;
    - Teens on a Mission voor een bedrag van € 30.000,-;
    - VoorleesExpress voor een bedrag van € 30.000,-.

    Conform.

  14. 14

    In de raadscommissie van 7 september 2022 is het “raadsvoorstel OFGV jaarstukken 2021 en 3e begrotingswijziging 2022 (voor zienswijze) en begroting 2023 en 2e begrotingswijziging 2022 (definitief)” behandeld.
    Naar aanleiding van dit voorstel is toegezegd om de gemeenteraad nader te informeren over de werkzaamheden die de Omgevingsdienst Flevoland Gooi en Vechtstreek (hierna: OFGV) voor Hilversum uitvoert. Deze collegebrief is tevens ter afdoening van toezegging T22-040.

    Besluit

    Met bijgaande collegebrief, ter afdoening van toezegging T22-040, de raad te informeren over de werkzaamheden die de OFGV uitvoert voor de gemeente Hilversum.

    Conform.

  15. 15

    Met de treasuryfunctie wordt de continue toegang tot de geld- en kapitaalmarkt geborgd, de gemeentelijke risico’s verbonden aan de financieringsfunctie beheerst en, binnen de kaders van wet- en regelgeving, een optimale financieringsstructuur gerealiseerd. Het treasurystatuut bevat het kader voor het sturen en het beheersen van, het verantwoorden over en het toezicht houden op de financiële geldstromen, de financiële posities en de hieraan verbonden risico’s. Verder bevat het treasurystatuut regels voor de organisatie van de administratie en voor het beheer van vermogenswaarden en regels die de rechtmatigheid en de doelmatigheid van de financiële administratie en het beheer van de vermogenswaarden waarborgen.
    Op 21 april 2021 is bij raadsbesluit de Financiële verordening gemeente Hilversum 2022 vastgesteld. Op 30 november 2021 heeft het college de nota Financieel Beleid 2022 vastgesteld. De nota financieel beleid is een nadere uitwerking van het kader zoals opgenomen in de Financiële verordening gemeente Hilversum 2022 ex. artikel 212 van de Gemeentewet en het BBV. Bij de behandeling van de Nota financieel beleid 2022 is aangekondigd dat de nadere regelgeving omtrent treasury wordt opgenomen in een separaat treasurystatuut.
    Het voorliggende treasurystatuut bevat enkel procedureel beleid ten aanzien van de treasury activiteiten en bevat geen regels ten aanzien van de omvang van de gemeentelijke financiering. Met de vaststelling van dit treasurystatuut wordt geen nieuw beleid vastgesteld, het vormt de formalisering van het huidige gangbare beleid.

    Besluit

    I. De raad voor te stellen om;
       Het treasurystatuut gemeente Hilversum 2023 vast te stellen en de dag na publicatie in werking te laten treden.
    II. Het voorstel ter advisering aan de raad aan te melden voor de raadscommissie Bestuur en Economie van 18 januari 2023.

    Conform.

  16. 16

    Op 1 januari 2023 is in het Schrijverskwartier en het Staatsliedenkwartier betaald parkeren in combinatie met vergunninghoudersparkeren permanent van kracht.

    Besluit

    1. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2019 de parkeerproef met betaald- en vergunninghoudersparkeren in de volgende (delen van) straten in het Schrijverskwartier:
    - Hyacintenlaan tussen Bosdrift en Oude Loosdrechtseweg;
    - Gladiolusstraat gehele straat
    - Constantiastraat gehele straat
    in het categoriegebied Buitenschil TH per 1 januari 2023 om te zetten in een definitieve situatie.
    2. Op basis van artikel 2 Parkeerverordening Hilversum 2018 en artikel 8 Verordening Parkeerbelasting 2019 de parkeerproef met betaald- en vergunningparkeren in de volgende (delen van) straten in het Staatsliedenkwartier:
    - Bosdrift tussen Gijsbrecht van Amstelstraat en Hugo de Grootstraat;
    - Hugo de Grootstraat tussen Bosdrift en Jacob Catsstraat;
    in het categoriegebied Buitenschil Staatsliedenkwartier ( SK ) per 1 januari 2023 om te zetten in een definitieve situatie.
    3. De raad te informeren middels bijgaande raadinformatiebrief.

    Conform.

  17. 17

    Gooiland Hotel heeft op 4 oktober 2022 aan de gemeente aangeboden om haar noodopvang per 1 januari 2023 uit te breiden naar maximaal 148 ‘vreemdelingen’. Met vreemdelingen worden zowel asielzoekers bedoeld, als bewoners die een verblijfsvergunning hebben maar nog geen reguliere huisvesting in een gemeente hebben. Gemeenten leveren noodopvang om de acute situatie in aanmeldcentrum Ter Apel te verlichten en dragen bij aan de opgave om 450 opvangplekken per veiligheidsregio te realiseren.


    Om het continueren en uitbreiden vast te leggen dient er een bestuursovereenkomst tussen de gemeente en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) te worden gesloten. Deze heeft de duur van 1 jaar. Met de mogelijkheid om jaarlijks te verlengen met een jaar bij wederzijds instemmen, tot maximaal 4 jaar. De organisatie binnen de noodopvanglocatie gaat onder de verantwoordelijkheid van het COA vallen, waaronder de financiële lasten. De gemeente heeft regulier overleg met het COA over de voortgang en eventuele knelpunten.


    Gooiland Hotel vangt sinds april 2022 tussen de 50 en 74 vreemdelingen op, zonder incidenten buiten de locatie en met positieve ervaringen bij het management van het hotel. Het COA heeft na onderzoek geconcludeerd dat Gooiland Hotel geschikt is voor de uitbreiding van de noodopvang.

    Besluit

    1. De noodopvang in Gooiland Hotel te continueren en uit te breiden tot maximaal 148 vreemdelingen;
    2. De bestuursovereenkomst met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers te ondertekenen; (bijlage 1);
    3. De raad via bijgevoegde raadsinformatiebrief te informeren (bijlage 3).

    Akkoord met een aanpassing.